شناسهٔ خبر: 8746524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جزئیات قطع ۱۸۰۰ اصله درخت از زبان دادستان نظرآباد

کرج - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد جزئیات قطع یکهزار و ۸۰۰ اصله درخت در یکی از باغ های شخصی این شهرستان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمد قیومی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق گزارش رسمی اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد روز گذشته تعداد یکهزار و ۸۰۰ اصله درخت در یکی از باغ های شخصی این شهرستان قطع شده است.

قیومی در ادامه اقدام سربُری یکهزار و ۸۰۰ اصله درخت توسط مالک باغ را طبق ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز جرم اعلام کرد و گفت: شهرداری شهرستان نظرآباد اعلام کرده است که این باغ در حریم شهر قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با تاکید بر اینکه مالک حق بُریدن درختان بدون مجوز از نهادهای مربوطه را نداشته است، گفت: قطع درختان باغی که در حریم شهر واقع شده است باید با مجوز شهرداری باشد و طبق قانون مالک باید در ازای درختان قطع شده دو برابر درخت بکارد.

قیومی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر این پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای این شهرستان در حال رسیدگی است و به احتمال زیاد حکم بازداشت متهم صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گشته خبر قطع درختان یک باغ در ورودی جاده بادامک و حاشیه جاده قدیم هشتگرد به آبیک در استان البرز در رسانه منتشر شد. برخی از رسانه ها تعداد درختان قطع شده را ۷۰۰ و برخی دیگر ۸۰۰ اصله درخت اعلام کردند.

مالک این باغ که به گفته اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد یکی از بهترین باغداران این منطقه است دلیل قطع درختان را کهنسالی و کمبود آب برای آبیاری اعلام کرده است.

نظر شما