شناسهٔ خبر: 8445356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با ولایتی دیدار کرد

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی مسائل منطقه پرداختند.

صاحب‌خبر -

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی مسائل منطقه پرداختند.

یان الیاسون طی سفر خود به تهران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس عراقچی، ظریف و تعداد دیگری از مسئولان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار صبح امروز خود با ولایتی با اشاره به دیدارهایش در ایران گفت: تاکنون ٢٥ بار به ایران سفر کرده‌ام. روابط بین ایران و سازمان ملل دوستانه و بر اساس اعتماد شکل گرفته است. این سفر همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل انجام شد.

الیاسون ادامه داد: ایران شریک بسیار مهمی برای سازمان ملل است و پس از توافق هسته‌ای زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها به وجود آمده است.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تنش‌ها در منطقه افزود: در حال حاضر منطقه با بحران های بسیاری مواجه است؛ به همین دلیل باید برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و تمام تلاش های خود را برای ایجاد صلح مصروف کنیم.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: روابط ما با سازمان ملل صمیمانه بوده است، ولی باید تاکید کنم که متأسفانه تنش ها در سوریه، یمن، عراق و برخی کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از بیش از٨٠ کشور دنیا تروریسم در منطقه حضور دارد و تعداد زیادی به عنوان گروه‌های افراطی از کشورهای مختلف با دولت های قانونی در حال جنگ هستند؛ به خصوص در سوریه و عراق، تروریست ها با از بین بردن آثار تمدن و تاریخ، باعث صدمات جبران ناپذیری شده اند، مانند آنچه در افغانستان اتفاق افتاد و در یمن هم سعودی ها با بمباران مناطق غیر نظامی و بناهای تاریخی زیر ساخت های اساسی این کشور را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: من به آینده همکاری ها با سازمان ملل خوشبین هستم و به اعتقاد ما جنگ در یمن و سوریه باید به سرعت خاتمه یابد. در این مسیر هر آنچه در توان داریم باید برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.

نظر شما