شناسهٔ خبر: 8353047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی ووشوی چین:سانداکاران ایران توان قهرمانی جهان را دارند

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی ووشوی چین با تاکید براینکه سانداکاران ایران توان قهرمانی در جهان را دارند، گفت: داشتن امکانات مناسب، برنامه ریزی و تلاش سبب شده تا ووشوی ایران هر روز در حال پیشرفت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون ووشو، لی مینگ عصر امروز(جمعه) و پس از برگزاری دیدار دوستانه بین تیم های ملی ووشوی ایران و چین که با برتری 3 بر 2 سانداکاران ایران همراه شد، تصریح کرد: امروز مبارزه بسیار خوبی را شاهد بودیم و معتقدم سطح فنی ایرانی ها افزایش خوبی پیدا کرده است.
وی گفت: ووشوی ایران هر روز در حال پیشرفت است و حتی می تواند در آینده چین را کنار زده و قهرمان جهان لقب بگیرد.
لی مینگ در خصوص دیدار با چین گفت: نتیجه این دیدار برای ما چندان اهمیت نداشت و به دنبال محک زدن ترکیب خود برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی بودیم.
سرمربی چین در مورد شناخت از ووشوکاران ایران در بخش ساندا، عنوان کرد: محسن محمدسیفی یک چهره کاملا مطرح است، ضمن اینکه تیم ایران در اوزان 85 و 90 کیلوگرم نیز مهره های بسیار سرشناسی هستند.
وی در خصوص برگزاری تمرین مشترک تیم های ایران و چین، گفت: این تمرین برای سانداکاران هر دو کشور خوب بود و سبب شد آنان بهترین روش آماده سازی را داشته باشند.
لی مینگ در پاسخ به این سوال که دلیل قهرمانی متوالی چین در مسابقات جهانی چیست؟ گفت: علاوه براینکه ووشو در تاریخ ما ریشه دارد، جدیت و تمرینات سخت و طولانی سبب می شود همواره در اوج باشیم.
وی با تمجید از امکانات آکادمی ووشوی ایران افزود: این مساله نشان می دهد نگاه به ووشو در ایران و برنامه ریزی های انجام شده بسیار دقیق است.
سرمربی چین در مورد اینکه در مسابقات قهرمانی جهان کدام تیم ها می توانند رقیب اصلی چین باشند، گفت: رقیب ما تنها ایران است و در کنار تیم هایی چون روسیه، ترکیه، مصر، قزاقستان و ویتنام دارای تک مهره های خوبی هستند.
لازم به دکراست، تیم ملی چین در بخش ساندای مردان که به منظور برگزاری اردوی مشترک و دیدار دوستانه با تیم ایران از روز دوشنبه وارد تهران شده است، امروز در دیداری تدارکاتی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب تیم کشورمان شد.
تیم های ملی ووشوی ایران و چین خود را به منظور حضور در رقابت های قهرمانی جهان که 23 آبان ماه در شهر جاکارتای اندونزی برگزار می شود، آماده می کنند.
ورزشی.(2)**3783 **9144 /1449

نظر شما