شناسهٔ خبر: 8344691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آمریکا: موشک‌های روسیه در ایران سقوط کرد نه در سوریه! / روسیه: اهداف را نشانتان می دهیم!

ابنا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات هواپیماهای عربستان سعودی به مراسم عروسی در استان ذمار را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ در حالی که روسها اعلام کرده اند موشک های دوربرد آنها با دقت 5 متری به اهداف مورد نظر در مواضع داعش اصابت کرده است، مقامات آمریکایی مدعی شدند تعدادی از موشک‌های روسیه در ایران سقوط کرده است، نه سوریه!

شبکه های CNN و العربیة شامگاه امروز پنج‌شنبه 16 مهر 1394 به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد چند فروند از موشک‌های کروز شلیک‌شده از دریای خزر، در ایران سقوط کرده است.

به گفته این مقامات،‌ این موشک‌ها قرار بوده به اهدافی در سوریه اصابت کنند.

شبکه NBC آمریکا هم به نقل از همین مقامات ادعا کرده است که این موشک‌ها جزء 26 موشکی بوده‌اند که دیروز به سمت سوریه شلیک شده بود.

دو مقام آمریکایی به CNN گفته‌اند که نظامیان آمریکایی و همچنین عوامل اطلاعاتی این کشور موشک‌های روسی را که از روی کشتی‌های روسی در دریای خزر به سمت سوریه شلیک شده بود، ردگیری کرده‌اند. به ادعای آن‌ها،‌ 4 فروند از این موشک‌ها که از آسمان ایران می‌گذشته، ساقط شده است.

مقامات آمریکایی در حالی این ادعا را مطرح کرده‌اند، که می‌گویند نمی‌دانند این موشک‌ها کجا به زمین خورده‌ است.

واکنش روسیه

مقامات وزارت دفاع روسیه به ادعای آمریکایی ها پاسخ دادند.

آنان اعلام کردند: بر خلاف CNN که به نقل از منابع بی نام گزارش می دهد، ما لحظه شلیک موشکها و نیز اهداف تخریب شده به وسیله آنها را به جهانیان نشان می دهیم.

در یک هفته‌ای که از عملیات روسیه در سوریه می‌گذرد،‌ مقامات و رسانه‌های غربی هجمه گسترده‌ای را علیه مسکو به راه انداخته‌اند و این خبر نیز در ادامه تلاش برای اعمال فشار به روسیه ارزیابی می شود.

.................................
پایان پیام/ 101

نظر شما