شناسهٔ خبر: 8259477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعداد حجاج جان باخته مصر در فاجعه منا به ۱۳۸ نفر رسید

خبرگزاری شبستان: وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: تعداد حجاج جان باخته مصر در فاجعه منا به ۱۳۸ نفر و مفقودین به ۹۶ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاهرام، «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف و رئیس بعثه حج در کنفرانس مطبوعاتی گفت: شمار جان باختگان مصر در حادثه منا به 138 نفر و تعداد مفقودین به 96 نفر و تعداد زخمی ها به 17 نفر رسیده است.

جمعه افزود: وزارت امور خارجه پس از پایان تحقیقات رسمی عربستان در این باره با مقامات مسئول این کشور ارتباط برقرار کرده و گزارش نهایی اعلام می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان های وزارت بهداشت و بعثه پزشکی مصر معاینات لازم را برای زخمی ها انجام دادند. بعثه مصر همچنین از تعدادی از بیمارستان ها بازدید کرده است.

وزیر اوقاف مصر گفت: دولت عربستان نظارت کامل بر اوضاع زخمی ها داشته است و وزیر بهداشت، گزارش های دقیقی از عربستانی ها درباره وضعیت زخمی ها و نوع مصدومیت شان دریافت کرده است.

جمعه درباره دفن اجساد جان باختگان، گفت: دفن این اجساد به طور قانونی انجام می گیرد و دفن دسته جمعی وجود ندارد، و از همه اجساد عکس گرفته می شود و کسی که شناسایی نشود، آزمایش دی ان ای بر روی آن انجام می شود که از چهار روز تا 12 روز جواب این آزمایش طول می کشد.

در همین حال، «محمد شعلان» معاون اول وزارت گردشگری گفت: بیش از 90 درصد از حجاج عربستان را ترک کردند و تا کنون  26 هزار 758 حاجی این کشور به مصر رسیدند و دوهزار 378 نفر در این عربستان حضور دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما