شناسهٔ خبر: 8158491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تنها با رضایت خانواده ها، پیکرها در عربستان دفن می شوند

مقامات سعودی متعهد شدند هیچ یک از پیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه منا را در مکه دفن نکنند، مگر اینکه خانواده ها رضایت خود را اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان حج و زیارت جزئیات توافق ایران و عربستان درباره تعیین تکلیف پیکرهای جانباختگان ایرانی فاجعه منا را تشریح کرد.
سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در گفتگوی تلفنی با خبر 13 شبکه خبر، تصریح کرد در نشست وزیر بهداشت و سایر مسئولان کشورمان با مقامات سعودی درباره موضوعاتی که در حال حاضر دراولویت قرار دارند، تفاهم هایی صورت گرفت.
اوحدی درباره جزئیات این توافق، تصریح کرد: سعودی ها متعهد شدند که هیچ یک از پیکرهای حجاج ایرانی، حتی آنهایی که هنوز شناسایی نشدند، در عربستان بدون رضایت خانواده جان باختگان دفن نشود.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در روزهای آینده نخستین پرواز انتقال پیکرهای جانباختگان ایرانی انجام می شود.
اوحدی گفت: هنوز زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نشده اما به محض آماده شدن مقدمات، این کار در اسرع وقت انجام خواهد شد.



اوحدی اضافه کرد: شناسایی پیکرها با توجه به گذشت بیش از یک هفته از فاجعه منا، کار بسیار سختی است، اما سه گروه از کشورمان در تمام مدت شبانه روز مشغول فعالیت اند تا پیکرهای جان باختگان ایرانی درمنا را از میان نزدیک به 4 هزار جسد شناسایی کنند.

او افزود: تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مکه و مناطق اطراف آن جستجو شده است و دیگر هیچ مجروح ایرانی که شناسایی نشده باشد، وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در نشست با سعودی ها مطرح و تصویب شد، این بود که پیکرهای زائرانی که ایرانی اند اما تشخیص هویت نشده اند، بدون تشخیص هویت به ایران بازگردانده شوند.
اوحدی افزود: فرایند شناسایی را عربستانی ها انجام می دهند، اما قرار شد در صورتی که ایرانی بودن پیکرها مسجل شود، این پیکرها به ایران منتقل شوند تا شناسایی آنها در کشورمان صورت گیرد.

نظر شما