شناسهٔ خبر: 7917078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

لاريجاني در ديدار وزير امور خارجه هلند؛

حل چالش‌هاي منطقه و جهان نيازمند عزم همه کشورها است

موج - رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: حل چالش‌ها و بحران‌هاي کنوني در منطقه و جهان نيازمند اراده و عزم بين المللي با مشارکت تمام کشورها است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با برت کوندرس وزير امور خارجه هلند با اشاره به سابقه ديرينه ارتباطات دوستانه ميان دو کشور گفت: پيشينه خوب مراودات و همکاري‌ها ميان جمهوري اسلامي ايران و هلند بسترهاي مناسبي جهت توسعه و گسترش ارتباطات سياسي، اقتصادي و فرهنگي بويژه روابط پارلماني فيمابين فراهم کرده است که بايد از آن‌ها بهره برد.
لاريجاني با تاکيد بر اهميت تبادل نظر و رايزني‌هاي مستمر ميان ايران و اتحاديه اروپا در مسائل مختلف منطقه اي و بين المللي تصريح کرد: حل چالش‌ها و بحران‌هاي کنوني در منطقه و جهان نيازمند اراده و عزم بين المللي با مشارکت تمام کشورها مي‌باشد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفت وگو و راه حل سياسي در چالش‌هاي فرا روي منطقه اي تاکيد دارد.
لاريجاني در پايان بر لزوم بهره گيري از فرصت‌هاي موجود جهت گسترش همکاري‌ها از جمله در بخش انرژي و انرژي‌هاي تجديدپذير و آب، ميان دو کشور تاکيد کرد.
همچنين در اين ديدار برت کوندرس وزير امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط فيمابين گفت: توافق هسته اي ميان 1+5 و ايران افق‌هاي نويني در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي طرفين گشوده است.
وي توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 را نشان دهنده پيروزي ديپلماسي گفت وگو به جاي تهديد در دنياي کنوني دانست و گفت: بحران‌هاي اخير در منطقه و رشد تروريسم يک خطر جهاني است.
کوندرس گفت: ادامه روند کنوني و کمک‌هاي مالي و تسليحاتي بعضي کشورها به گروه‌هاي تروريستي باعث تعميق بي ثباتي و ناامني در منطقه و جهان مي‌گردد.
وزير امورخارجه هلند با تاکيد بر آمادگي کشورش در ارتقاء سطح مناسبات با کشورمان تصريح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سياسي، اقتصادي در بخش‌هاي مختلف از جمله انرژي و کشاورزي با جمهوري اسلامي ايران استقبال و حمايت مي‌کند.

نظر شما