شناسهٔ خبر: 7915888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در دیدار وزیر امور خارجه هلند؛

لاریجانی:حل چالش های منطقه و جهان نیازمند عزم همه کشورها است

خبرگزارای پانا: رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حل چالش ها و بحران های کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت تمام کشورها می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی پانا به نقل از خانه ملت، برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر امروز - یکشنبه 29شهریور- با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دوستانه میان دو کشور گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاری ها میان جمهوری اسلامی ایران و هلند بسترهای مناسبی جهت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین فراهم کرده است که باید از آن ها بهره برد.
لاریجانی با تاکید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنی های مستمر میان ایران و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: حل چالش ها و بحران های کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت تمام کشورها می باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت وگو و راه حل سیاسی در چالش های فرا روی منطقه ای تاکید دارد.
لاریجانی در پایان بر لزوم بهره گیری از فرصت های موجود جهت گسترش همکاری ها از جمله در بخش انرژی و انرژی های تجدیدپذیر و آب، میان دو کشور تاکید کرد.
همچنین در این دیدار برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط فیمابین گفت: توافق هسته ای میان 1+5 و ایران افق های نوینی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین گشوده است.
وی توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را نشان دهنده پیروزی دیپلماسی گفت وگو به جای تهدید در دنیای کنونی دانست و گفت: بحران های اخیر در منطقه و رشد تروریسم یک خطر جهانی است.
کوندرس گفت: ادامه روند کنونی و کمک های مالی و تسلیحاتی بعضی کشورها به گروه های تروریستی باعث تعمیق بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان می گردد.
وزیر امورخارجه هلند با تاکید بر آمادگی کشورش در ارتقاء سطح مناسبات با کشورمان تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخش های مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، برت کوندرس وزیر خارجه هلند صبح امروز یکشنبه در سفری دو روزه و با فاصله اندکی از دیدارهای سایر وزیران اروپایی و در پی توافق هسته ای ماه ژوئیه (تیرماه)وارد تهران شد و با رییس جمهوری و وزیر امورخارجه کشورمان ملاقات و گفت و گو کرد.

نظر شما