شناسهٔ خبر: 7897192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تعهد هلندی‌ها به پایبندی به برجام

صاحب‌خبر -
وزیر خارجه هلند گفت که دولت این کشور به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد است و افزود: آمستردام به دنبال تعمیق روابط در همه زمینه‌ها با تهران است.
«برت کوئنداس» وزیر خارجه هلند که به تهران سفر کرده صبح امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش فارس، وی با ابراز خرسندی از حضورش پس از 14 سال در ایران گفت:‌ 14 سال پیش به عنوان نماینده مجلس هلند در ایران حضور پیدا کردم و این سفر برای گسترش روابط بین دو کشور است.

وزیر خارجه هلند طرف دولتش توافق وین را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا گفت: باید تلاش کنیم تا این توافق اجرایی شود.

کوئنداس ادامه داد: تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری را در زمینه‌های مختلف در ایران داشته باشیم.

وزیر خارجه هلند با بیان اینکه به دنبال سیاست چند جانبه در ایران هستیم، گفت: وزرای انرژی و کشاورزی ایران سفرهایی به هلند داشتند و ما به دنبال تعمیق روابط دولت و جامعه هلند با ایران هستیم.

وی ادامه داد: صنایع ما به این توافق متعهد هستند و حوزه‌های بسیاری از جمله آب و کشاورزی می‌تواند برای همکاری دو کشور زمینه خوبی باشد.

کوئنداس افزود: امروز فرصت خوبی برای صحبت درباره موضوعات مختلف از جمله بحران مهاجرت و اوضاع سختی که در منطقه وجود دارد، فراهم شد و همچنین از حضور و مشارکت ایران در موضوعات منطقه‌ای مانند تحولات لبنان، سوریه و سایر نقاط تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی آینده برجام نیز گفت: در سیاست پیش‌بینی خطرناک است، اما روابط ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق، برپایه مشارکت است و ما نگاه مثبتی به روابط ایران و هلند داریم.

وزیر خارجه هلند همچنین گفت که دولت این کشور به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد است.

نظر شما