شناسهٔ خبر: 7473957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان خبرداد:

برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای پیام نور در همدان

همدان- رئیس دانشگاه پیام نور همدان از میزبانی هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاههای پیام نور کشور در همدان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، صفی الله صفایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور با بیان اینکه  یکی از رویدادهای مهم دانشگاه پیام نور استان همدان برگزاری المپیاد ورزشی دختران است، افزود: در این راستا ۱۵۰۰ دانشجوی دختر به همراه داوران از ۳۱ استان در این المپیاد شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در ۱۰ رشته ورزشی همچون بدمینتون، دو میدانی، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، شنا، تنیس روی میز، کاراته، تکواندو به رقابت می پردازند، اظهارداشت: برای برگزاری این دوره از مسابقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دانشگاه بوعلی سینا، استانداری، فرمانداری، هلال احمر، شهرداری، سازمان ورزش و جوانان، همکاری داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه این دوره از رقابت ها از ۱۶تا۲۱ شهریور به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود، یادآورشد: شرکت کنندگان در دوره مرحله و در روزهای ۱۶ و ۱۸ شهریورماه وارد استان همدان می شوند و همه تیم ها ۲۱ شهریور از استان خارج می شوند.

مراسم افتتاحیه هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود

صفی الله صفایی به برگزاری مراسم افتتاحیه هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور سراسر کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: مراسم افتتاحیه ۱۷ شهریور ماه و به فاصله یک روز بعد از ورود تیم ها به استان در مجموعه فرهنگی و ورزشی امام علی (ع) و با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی و جمعی از مسئولان استانی برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه سعی شده تا از ظرفیت داوران بومی استان همدان در هفتمین المپیاد دختران پیام نور سراسرکشور استفاده شود، اظهارداشت: داوری از مولفه‌های مهم در برگزاری مسابقات به شمار می‌رود و با وجود ظرفیت بالای استان در این زمینه تلاش شده تا از داوران همدانی در این مسابقات استفاده کنیم و دراین راستا ۱۸۳ داور از استان همدان و سایر استان های کشور در این دوره از مسابقات به قضاوت خواهند پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین المپیاد فرهنگی و ورزشی دختران دانشگاه های پیام نور کشور نیز در استان همدان برگزار شده است، عنوان کرد: همچنین این دانشگاه در چند سال اخیر میزبان المپیاد بسکتبال و والیبال بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان منتخب در این دوره از مسابقات در قالب تیم دانشگاه پیام نور در مسابقات وزارت علوم شرکت خواهند کرد، بیان داشت: دانشجویانی که موفق به کسب رتبه اول شوند از پرداخت شهریه ثابت و متغیر معاف می شوند و رتبه های دوم و سوم نیز درپرداخت شهریه تخفیف خواهند گرفت.

صفی الله صفایی یادآورشد: کاپ های هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشور برگرفته از صنعت سفال لالجین ساخته شده و همچنین به شرکت کنندکان در قالب بسته های فرهنگی از هدیه ای از صنایع دستی این شهر داده خواهد شد.

وی در ادامه یادآورشد: برنامه فرهنگی هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور کشوردر قالب برنامه های جنبی و فوق برنامه شامل بازدید از اماکن تفریحی و توریستی استان همدان گنجانده شده است.

صفی الله صفایی در ادامه با بیان اینکه برگزاری هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دختران برای استان آثار و برکات اقتصادی به همراه خواهد داشت، گفت: هزینه برگزاری این المپیاد از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تامین شده که به بخش های مختلف استان تزریق می شود و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

تلاش مجموعه دانشگاه پیام نور استان همدان برگزاری این دوره از المپیاد درسطح بالای کمی و کیفی است

وی با تاکید براینکه تمام تلاش مجموعه دانشگاه پیام نور استان همدان برگزاری این دوره از المپیاد درسطح بالای کمی و کیفی است، افزود: در این زمینه خبرنگاران رسالت مهمی را در پوشش مناسب خبری هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دختران دانشگاههای پیام نور کشور برعهده دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان همچنین اظهارداشت: همزمان با هفتمین المپیاد فرهنگی و روزشی دختران دانشگاه های پیام نور همایش ملی رویدادهای ورزشی نیز برگزار خواهد شد.

صفی الله صفایی در ادامه با تاکید براینکه تاکنون مقالات زیادی در این زمینه به دبیرخانه همایش رویدادهای ورزشی ارسال شده است عنوان کرد: مقاله های برگزیده در مجله های علمی و پژوهشی چاپ خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری همایش های مختلف در دانشگاه پیام نور استان همدان خبرداد و اعلام کرد: برگزاری همایش کم آبی و راه های برون رفت از آن که درحال حاضر یکی از مسائل روز کشور است در مهرماه امسال برگزار خواهد شد که در این راستا تا کنون ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و پیشنهادات خوبی نیز در این زمینه ارسال دریافت شده است.

صفی الله صفایی برگزاری همایش میر سید علی همدانی با حضور شخصیت های بزرگی از کشورهایی همچون تاجیکستان، پاکستان، هندوستان و غیره و برپایی نمایشگاه بین المللی فن بازار با حضور صنعت گران و تجار و برگزاری همایش شیمی و کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر برنامه های دانشگاه پیام نور استان همدان عنوان کرد.

دبیرکل المپیاد و مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان همدان نیز در این نشست گفت: شرکت کنندگان در هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور استان همدان سفیرانی برای اشاعه تاریخ و تمدن استان همدان هستند.

نرگس شکوهی سلگی با اشاره به اینکه هدف از میزبانی این دوره از مسابقات شناساندن دانشگاه پیام نور است، افزود: در روز افتتاحیه مسابقات مراسم یادبودی نیر برای شهدای ۱۷ شهریور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان همدان در رشته های تنیس روی میز، کاراته، تکواندو و هندبال موفق است، اظهارداشت: امیدواریم در سایر رشته ها نیز به موفقیت های خوبی دست یابیم.

وی در پایان یادآورشد: مشعل هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کشور توسط بیان اسدی از دانشجویان رشته تربیت بدنی حمل خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما