شناسهٔ خبر: 7435591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه: دوستان دوران تحریم را فراموش نمی کنیم،معاون رییس جمهوری: سرمایه گذاری در دانش سودآورتر از ساخت و ساز است،لاریجانی:ملت ایران در موضوع هسته ای نشان داد که زور وقلدری سلاح کهنه و بی اثر است،صدر اعظم آلمان بر نقش ایران درحل مشکل سوریه تاکید کرد،اعلام آمادگی آلمان برای سرمایه گذاری در طرح های راهسازی خوزستان، ظریف: همه کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی متحد شوند، حدادعادل: ملت ایران برای همه دنیا صلح و آرامش می خواهد،مادلین آلبرایت: توافق با ایران یک توافق برد- برد و فرصت بی بدیل دیپلماسی است،مهمترین اخبار ایرنا در 12 ساعت گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
********
تهران- ایرنا- وزیر کشور با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به این که مهمترین موفقیت وزارت کشور ایجاد ثبات و امنیت در کشور در بخش های مختلف است؛ گفت که نگاه ما در وزارتخانه جناحی ، سیاسی و انتخاباتی نیست و انتخاب استانداران و فرمانداران براساس این دیدگاه بوده است.

***مشهد- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در گردهمایی تبیین طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرمینی گفت: 400 هزار حلقه چاه در کشور طی سه سال آینده به کنتور هوشمند مجهز می شود.

***تهران-ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در نشست های افتتاحیه و اختتامیه کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی، به روند پیشرفت روابط بین دو کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که در دوره تحریم ها با ما بوده اند و از ما حمایت کرده اند را فراموش نخواهیم کرد.

***شیراز- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای دستیابی به افق روشن در اقتصاد دانش بنیان باید دریابیم که سرمایه گذاری در عرصه دانش و فناوری، سودآورتر از ساخت و ساز، خرید و فروش زمین، سوله و دلار است.

***تهران- ایرنا- استاندار تهران دوره پساتحریم را دوران حساسی برشمرد و گفت: انشاالله تا 2 ماه آینده برجام اجرایی می شود و مدیری که نمی تواند همراه باشد، خودش باید کنار برود.

***تهران - ایرنا- هرچه پارلمان شهری پایتخت باتجربه تر می شود رقابت برای انتخاب رییس آن هم حساس تر؛ زورآزمایی جناح های اصولگرا و اصلاح طلب برای نشاندن نامزدشان روی کرسی ریاست شورای اسلامی شهر تهران به اوج خود رسیده است.

***اهواز- ایرنا- معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اعلام آمادگی سرمایه گذاران آلمانی برای اجرای طرح های راهسازی استان خبر داد.

***تهران – ایرنا- یک حقوقدان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر دستگاه قضایی و دیپلماسی کشورمان گفت: پیگیری پرونده ترور شهدای هسته ای در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضروری است.

***تهران - ایرنا - تندبادی با سرعت 70 کیلومتر برساعت مناطق غربی استان تهران از جمله شهرستان های شهریار و ملارد را درنوردید.

***شیراز- ایرنا- رییس دانشگاه شیراز با بیان این که دورنمای علمی مناسبی فراروی دانشگاه های کشور است، گفت: آمار تولید علم در ایران در سال 2013 میلادی یک و شش دهم علم تولید شده در دنیا بود که در سال 2014 میلادی به یک و هفت دهم افزایش یافت که نشان از روند رو به رشد و صعودی دارد.

***تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ملت ایران با هیچ ملتی در دنیا سر جنگ ندارد و برای همه دنیا صلح و آرامش می خواهد.

***انزلی- ایرنا- مدیرکل شیلات گیلان گفت: رودخانه های استان شرایط مناسب برای مهاجرپذیری و تخم ریزی ماهیان را از دست داده اند.

اخبار خارجی
*********

تهران - ایرنا - وزیراطلاع رسانی سوریه گفت: ائتلاف بین المللی ضد داعش، دروغ بزرگی بود که بارها شکست آن ثابت شد.

***نیویورک-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در جهان امروز برخی از قدرت ها هنوز بر این باورند که می توانند با استفاده از زور ، فشار و تحریم به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند، گفت که ملت ایران در موضوع هسته ای با ایستادگی در مقابل فشار ها و تحریم ها نشان داد که سلاح زور و قلدری سلاح کهنه و بی اثر است و دیگر کارایی و برندگی ندارد.

***برلین – ایرنا – آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه بر حل و فصل سیاسی بحران در سوریه تاکید کرد و نقش ایران در این فرآیند را شایان توجه دانست.

***تونس-ایرنا- وزیر امورخارجه کشورمان نبرد اصلی را بین افراط گرایی و اعتدال دانست و گفت: همه کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی متحد شوند.

***تهران- ایرنا- 'مادلین آلبرایت' وزیر خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون گفت: توافقنامه هسته ای امضا شده با ایران، یک توافق برد - برد و ابتکار عمل بدیع دیپلماسی است که نباید آن را از دست داد.

***برلین- ایرنا- 'احسان حاج صفی' فوتبالیست و هافبک ایرانی چپ پا، از امضای قرارداد با باشگاه 'اف اس فائو فرانکفورت' آلمان به عنوان چالشی بزرگ یاد کرد.

***بغداد-ایرنا- اولین دوره آموزش تخصصی و حرفه ای عکاسی مرکز فرهنگی ایران برای عکاسان عراقی در بغداد، دوشنبه شب با برگزاری مراسمی بکار خود پایان داد.
شبک **1455**1917

نظر شما