شناسهٔ خبر: 7403508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

بودجه فرهنگی استان حدود 17 درصد افزایش یافته است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های فراوان موفق شدیم بودجه فرهنگی استان را 17 درصد افزایش دهیم اما این میزان هنوز کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی در مراسم بهره‌برداری از تالار قلم شهر قزوین و نشست بررسی «آثار یوسف علیخانی»که امشب در کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یوسف علیخانی خدمات ارزشمندی به فرهنگ و ادب استان و کشور ارائه کرد که باید قدردان باشیم.

وی افزود: آثار کم‌نظیر و بی‌نظیری دارد و جای خرسندی است که مطلع این تالار با بررسی آثار یوسف علیخانی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تردیدی نیست که  صاحبان اندیشه ما کسانی هستند که به عنوان اشاعه‌دهنده و توسعه‌دهنده فرهنگ در جوامع شناخته می‌شوند و خط مقدم این جبهه را تشکیل می‌دهند.

محمدی ادامه داد: از سوی دیگر رشد و پیشرفت در حوزه قلم‌زنی نیز مدیون آن است که بتوانیم در این حوزه مطالعه و کتابخوانی نیز رشد متوازن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با کمال تأسف آمار نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه کشور ایران یک کشور فرهنگی است اما نسبت به بسیاری از کشورهای جهانی یک سیز نزولی را در مطالعه تجربه می‌کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت در حوزه کتاب و کتابخوانی به حدی نامطلوب است که نیاز به آمارهای جهانی نیست و اگر در خیابان نیز قدم بزنیم، می‎‌بینیم  که تعداد کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها بسیار کم است.

محمد گفت: تلاش‌هایی که تاکنون در این زمینه انجام شده مطلوب نبوده است و اگر زمینه را فراهم نکرده و کتابخوانی را به عنوان یک فرهنگ نهادینه نکنیم، قلم‌زنی هنرمندان ما نیز ضعیف می‌شود.

وی بیان کرد: از حمایت معنوی هنرمندان نیز دریغ می‌کنیم که این موضوع ستم بزرگی در حق آنان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: با تلاش‌های فراوان موفق شدیم بودجه فرهنگی استان را 17 درصد افزایش دهیم اما این میزان هنوز کافی نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: فاصله عمیق و ژرف غیرقابل جبرانی بین آنچه هست و آنچه باید باشد، ملاحظه می‌شود.

وی یادآور شد: پیشنهادم این است که قبل از برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار هنرمندان بنرهایی در سطح شهر نصب شود تا همگان از برگزاری این برنامه‌ها آگاه شده وعلاقمندان در این جلسات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/77010/ج۳۰

نظر شما