شناسهٔ خبر: 7402980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگو؛ تعبير وارونه يک رويا برگرفته از داستان واقعي است

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/06/08
کارگردان سریال تعبیر وارونه یک رویا این سریال را برگرفته از رویدادهای واقعیست که ملودرام و داستان عاشقانه به آن اضافه شده است.
فریدون جیرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما همزمان با پایان یافتن این سریال گفت: طرح تعبیر وارونه یک رویا را با همکاری یکی از دوستانم بنام مرتضی اصفهانی برای سریال در نظر گرفتم و بعد از تغییراتی در آن هر دو با هم آن را نوشتیم.
کارگردان سریال درباره چگونگی پردازش ماجراهای تعبیر وارونه یک رویا گفت: تعلیق داستانی ماجرای عاشقانه تلخ ملودی اجتماعی و فضای جاسوسی شیوه هایی بود که در این سریال بکار گرفته شد.
از وی پرسیدم این دومین سریال تلویزیونی شماست که در عنوانش ترکیب quotation mark یک رویا quotation mark بکار می رود ، جیرانی گفت : اسم تعبیر وارونه یک رویا را مدیر فیلم و سریال شبکه یک (رحمانی سیفی آزاد) انتخاب کرد، همانطور که عنوان quotation mark مرگ تدریجی یک رویا quotation mark را هم او انتخاب کرده بود.
از کارگردان سریال اخیر شبکه یک پرسیدم هدف از ساخت این سریال چه بود؟ او گفت : ترجیح من از گنجاندن مطالب ماجرای ترور دانشمندان هسته ای و جاسوسیهایی که در این زمینه صورت گرفته است ترجیح دادن منافع ملی بر منافع شخصی است .
وی افزود: برخی می گویند زمان پخش این سریال گذشته است و دیر به روی آنتن رفت یعنی بعد از مذاکرات و توافقات هسته ای، اما اینطور نیست دسیسه های اسرائیل همیشه هست و آن را نباید نادیده بگیریم .
فریدون جیرانی سریال تعبیر وارونه یک رویا را که از سوم مرداد بر روی آنتن رفت حاصل 16 ماه پیش تولید و یازده ماه تلاش تصویر برداری دانست و گفت : اگر چه این دارم جذاب و هنرمندانه در زمان ریاست آقای ضرغامی و مدیریت آقای فرجی (شبکه یک ) برنامه ریزی شد اما با حمایت آقای سرافراز و مدیران شبکه یک روبرو بود و با وجود مشکلات مالی صدا وسیما سعی کردیم کار آبرومندانه ای را ارائه دهیم .
کارگردان تعبیر وارونه یک رویا درباره پیچیدگی ها و تعلیق داستانی این سریال گفت : این اولین بار بود که چنین سریالی با فضای جاسوسی و اطلاعاتی در تلویزیون ایران ساخته شد و به روی آنتن رفت وحالا که سریال به ایستگاه آخر خود رسیده است(امشب آخرین قسمت از این سریال 27 قسمته بر روی آنتن می رود ) می توانم بگویم که کار بی نظیری را کارگردانی کرده ام .
سریال تعبیر وارونه یک رویا که درباره ترور دانشمندان هسته ای در 27 قسمت از شبکه یک بر روی آنتن رفت و تهیه کنندگی این سریال را کمال طباطبایی برعهده داشته
است.
امیرجعفری، پانته آ بهرام ، داریوش ارجمند ، فرزین صابونی ، فرهاد قائمیان از جمله بازیگران این سریال بودند .
صدا و تصویر دارد

نظر شما