شناسهٔ خبر: 7291849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آماده باش نیروهای و مراکز درمانی و بهداشتی عربستان برای جلوگیری از بیماری های واگیردار در موسم حج

تهران – ایرنا - نیروها و مراکز درمانی و بهداشتی عربستان از روز سه شنبه به منظور جلوگیری از ابتلای حجاج به بیماری های مسری به ویژه ویروس «کرونا» عامل بیماری تنفسی «مرس» نیروهای درمانی و بهداشتی در تمام شهرهای این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت بهداشت عربستان نیروهای خود را در تمام مراکز درمانی در دروازه های زمینی، هوایی و دریایی و راه های اصلی این کشور که مسیر گذر حجاج است و اطراف مسجد النبی (ص) در شهر مدینه منوره را به حال آماده باش درآورده اند تا مانع از ابتلای حجاج به این ویروس و گسترش این بیماری مرگبار شوند.
در همین راستا مسئولان پزشکی عربستان از حجاج کشورهایی که کرونا در آنها شیوع دارد، خواستار ارائه برگه تاییدیه تزریق واکسن در برابر بیماری های مسری شده اند.
به گفته این مسئولان، همه مراکز بهداشتی در تمامی شهرهای عربستان به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند تا با اجرای اقدامات لازم، از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.
در هفته گذشته 49 مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است که 47 مورد از آن در ریاض و 2 مورد دیگر در نجران و أبها بوده است.
وزارت بهداشت عربستان از زمان شیوع کرونا در این کشور در ژوئن 2012(تیرماه 1391)، حدود 1154 مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است که 592 نفر از آنها بهبود پیدا یافتند ، 492 مورد فوت کرده اند و 62 بیمار نیز تحت درمان قرار دارند.
بر اساس آخرین اعلام سازمان حج و زیارت ایران، 64 هزار زائر ایرانی در سال جاری روانه عربستان می شوند.
خاورم**م.ع.**1486**1917

نظر شما