شناسهٔ خبر: 7082190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

يک مقام ارشد روسيه از گزارش امنيت سايبري کارشناسان سازمان ملل انتقاد کرد

صاحب‌خبر - ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/05/26
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در زمینه امنیت اطلاع رسانی روز یکشنبه اعلام کرد گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد درباره امنیت سایبری، به «ماده 51» منشور سازمان ملل متحد آن گونه که باید عمل نمی کند.
بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، حق کشورها مبنی بر دفاع از خود در مقابل حملات مسلحانه، به صورت فردی یا جمعی تضمین می شود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، «گروه کارشناسان دولتی سازمان ملل در توسعه حوزه امنیت بین المللی اطلاعات و مخابرات» گزارشی را حاوی شیوه عملکرد در فضای سایبری منتشر کرد.
«آندری کروتسکیخ Andrei Krutskikh » فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امنیت اطلاع رسانی در این باره گفت: «در این گزارش آمده است همه مفاد منشور سازمان ملل متحد در فضای اطلاع رسانی نیز قابل اجرا است. این موضوع شامل ماده 51 نیز می شود.»
وی در این باره گفت ماده 51 منشور سازمان ملل به «حمله مسلحانه» اشاره دارد، اما هیچ ایده عمومی در جهان امروز در خصوص معنای «حمله مسلحانه» در رابطه با «فناوری های اطلاعات و ارتباطات» وجود ندارد.
کروتسکیخ افزود: «در صورتی که ما در این موضوع تردید کنیم که ماده 51 منشور سازمان ملل در خصوص فناوری های اطلاعات و ارتباطات نیز مصداق دارد، بدین ترتیب فرصتی بزرگ را دراختیار دیگر کشورها قرار داده ایم تا از حملات هکرها به عنوان بهانه ای برای استفاده انتقامجویانه از زور یا به عبارتی جنگ، استفاده کنند.»
وی افزود در این گزارش بارها تاکید شده است که فناوری های اطلاعات و ارتباطات باید منحصرا برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار بگیرد. وی در ادامه گفت: «این بدان معنا است که اقداماتی از قبیل ناکارآمد کردن تاسیسات هسته ای ایران با استفاده از کرم رایانه ای استاکس نت، غیر قانونی است؛ دست کم از لحاظ اخلاقی، قانونی شمرده نمی شود.»
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ155 / 172

نظر شما