شناسهٔ خبر: 7071613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اژه‌ای: پرونده دکل‌های گمشده در مرحله دادسراست

فارس

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هرگونه افترا و توهین به نهادها از جمله شورای نگهبان جرم تلقی می‌شود. خبرگزاری فارس: افترا به نهادها از جمله شورای نگهبان قابل پیگرد قانونی است/ پرونده دکل‌های گمشده در مرحله دادسراست

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اسامی دولت‌مردان قبلی در پرونده نفتی مطرح است یا خیر، گفت: در این پرونده برخی افراد به‌عنوان گواه و برخی به‌عنوان متهم احضار شده‌اند و پرونده هنوز بسته نشده است، ولی در کیفرخواست فعلی اسمی از این افراد به میان نیامده است.
 
وی در خصوص انتصاب برخی اتهامات و افتراها به شورای نگهبان و سخن سخنگوی این شورا که این گونه اتهامات مصداق جرم است، گفت: اگر فردی به نهادی افترا بزند و یا توهین کند، این کار جرم بوده و قابل پیگرد است.
 
اژه‌ای درخصوص پرونده دکل های گمشده نیز گفت: پرونده‌ای در این خصوص مطرح شده است و بازرسی کل کشور در 2 تا 3 مرحله گزارش ارائه کرده است که این پرونده اکنون در مرحله دادسرا است و افرادی احضار شده‌اند.
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص نقش رسیدگی مناسب به پرونده‌های فساد مالی در اقدامات این قوه، گفت: دستگاه قضایی عزم را جزم کرده است که با هر فسادی بر اساس قانون برخورد کند، ولی ممکن است احکام صادرشده براساس قانون با توقعات مردم متفاوت باشد.
 
وی گفت: گاهی چیزی بیرون از دادگاه مطرح است، اما در دادسرا به اثبات نمی‌رسد و گاهی نیز جرمی در دادگاه و دادسرا اثبات می‌شود و خود فرد قبول ندارد؛ چنانکه بسیاری از افراد زندانی جرم خود را قبول ندارند.
 
اژه‌ای تصریح کرد: ممکن است فردی فضاسازی کند و گمان کند که این به نفع وی است، درصورتی که اگر هم در کوتاه‌مدت به نفع وی باشد در بلندمدت به نفع وی و جامعه نیست، ولی در کل قوه قضائیه تلاش می‌کند تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نگیرد.
 
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: ممکن است قوه قضائیه تا حدی از این فضاسازی‌ها متأثر باشد، ولی بنا داریم که تحت تأثیر و فشار قرار نگیریم. ضمن اینکه فضاسازی به نفع یا ضد یک متهم برای ما چندان تفاوتی ندارد؛ هرچند اگر فرد عفو شود باعث خوشنودی ماست.

برچسب‌ها:

نظر شما