به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از چین، این موزهها به فناوریهای دادههای افزوده، الگوریتمهای هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) برنامههای کاربردی تعاملی دیجیتال و سایر فناوریها مجهز شده اند که به بازدید کننده کمک میکند تا شناخت بهتری از اشیا به نمایش درامده در موزهها دست یابد.
در این موزه، نقاشیهای دیواری، مجسمهها، کندهکاریها و کتیبهها در آثار باستانی با استفاده از فناوریهای جدید بازسازی شدهاند تا اهداف زیباییشناختی، روح فرهنگی و ارزشهای ذاتی موزهها را بهتر به مخاطب منتقل کنند.
بر اساس دادههای موجود درده ماهه سال جاری میلادی خرید بلیت برای موزههای بزرگ در چین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.
کارشناسان تجهیز این موزهها به فناوریهای دیجیتال را در افزایش استقبال مردم و گردشگران از موزهها موثر میدانند.