به گزارش جام جم آنلاین، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و هشتمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استانهای اولویت دار برای افزایش تعداد دوربینهای ثبت تخلف است، افزود: در ماههای آتی تعداد ۲۰ عدد دوربین ثبت تخلف در ۳ مرحله به مجموع دوربینهای فعال در جادههای استان اضافه خواهد شد و رایزنی برای افزایش این تعداد نیز در حال انجام است.
وی تصریح کرد: در ۲ محور بزرگراه شهید فعال و ارومیه -سرو در حال اجرای دوربرگردانهای دو طرفه مخصوص خودرو های سواری با هدف کاهش تصادفات هستیم که پیش بینی میشود پروژههای موجود در این دو محور با رفع معارض و موانع در کمترین زمان به بهره برداری برسند چرا که این دور برگردانها جزو پروژههای اولویت دار و فاخر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان هستند.
شکری با اشاره به اینکه طول راههای تحت تاثیر راهداری زمستانی آذربایجان غربی، ۱۲ هزار و ۳۹۸ کیلومتر و طول گردنههای برف گیر ۶۵۳ کیلومتر است، خاطر نشان کرد: در طرح راهداری زمستانی سال جاری ۶۸ گشت، ۸۴۸ نفر راهدار با استفاده از ۵۸۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و هماهنگ با سایر ارگانها خدمات رسانی خواهند کرد.
شکری افزود: با اقدامات انجام گرفته شن و نمک مورد نیاز برای راهداری زمستانی تا پایان هفته آینده در راهدارخانههای سطح استان دپو خواهد شد تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.
وی با تاکید به اینکه از اولویتهای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجان غربی خط کشی محورهای مواصلاتی است، یادآور شد: با توجه به عملکرد قابل توجه در حوزه روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان، در حال حاضر برخی از محورها خط کشی وسط جادهای ندارند لذا با توجه به اعتبار دریافتی از منابع ملی خط کشی محورها در هفته آتی از شمال استان شروع است.
مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجان غربی اظهار کرد: ۶ کریدور بینالمللی مهم و ۲ کریدور مهم داخلی کشور از استان میگذرد همین امر آذربایجان غربی را به هاب خروجی کریدورهای مهم بین المللی و کشور تبدیل کرده است لذا توجه به توسعه و نگهداری راههای استان باید مورد توجه بیش از بیش قرار گیرد.
شکری با اشاره به استانداردسازی سرعتکاهها در محورهای مواصلاتی استان، تصریح کرد: هر دو عامل انسانی و جادهای در کاهش تصادفات و تلفات جادهای تاثیر گذار هستند بنابراین در کنار اجرای پروژههای ایمن سازی باید از آموزش و فرهنگ سازی نیز غافل نباشیم.
∎