شناسهٔ خبر: 691151 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح مهارت آموزی به دانشجویان از مهر امسال

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، کوروش پرند در مصاحبه با خبرنگاران یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان دانشگاهها را اشتغال دانست و گفت: برای حل معضل بیکاری در میان این گروه از جمعیت کشور باید به موضوع مهارت آموزی آنان در یکی از رشته های فنی و حرفه ای توجه ویژه شود .



وی افزود : درصورتی که این طرح به تصویب هیئت وزیران برسد چند ترم تحصیلی دانشجویان دانشگاهها و دانش آموختگان به مهارت اموزی اختصاص خواهد یافت .


پرند با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بخشی از تجهیزات آموزشی دانشگاهها را تامین می کند، گفت: از آنجا که برگزاری کلاس های آموزشی مهارتی برای دانشگاهها اختیاری است مدیران این دانشگاهها در صورت تمایل می توانند با در نظرگرفتن فضای مناسب برای برگزاری این دوره های مهارتی اقدام کنند.


وی همچنین حمایت مالی از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای را برای تجهیز کارگاهها و خرید ملک ضروری دانست و گفت: دولت امسال اعتباری را در قالب تسهیلات بانکی دراختیار اموزشگاهها اختصاص داده است.


پرند تعداد آموزشگاههای ازاد کشور را بیش از 12 هزار آموزشگاه برشمرد و افزود: بررسی ها  نشان می دهد این آموزشگاهها  65 درصد آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای کشور را برعهده دارند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری مرحله کتبی نخستین مسابقات مهارت ویژه معلولان در 17 مرداد‌ امسال خبر داد و گفت: در این آزمون 1088 نفر در حرفه‌های طراحی گرافیک رایانه‌ای، خیاطی،  word و کنده‌کاری روی چوب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.


پرند همچنین افزود : پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از 8 تا 15 شهریور با حضور 700 داوطلب در 30 رشته آموزشی برگزار می‌شود.


هفته مهارت و کارآفرینی از امروز تا جمعه 17 مرداد با عناوین شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی، فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، یکشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مردم، مدیریت جهادی و خصوصی‌سازی، دوشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، جوانان، دیپلماسی مهارت، افق چشم‌انداز1404، سه‌شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآموز، دانشجو، اشتغال مولد، چهارشنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نخبگان مهارتی، عزم ملی، اقتصاد مقاومتی، پنج‌شنبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زنان، تعالی سبک زندگی، توسعه پایدار، جمعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مربی، توانمندسازی، تولید ملی در حال برگزاری است.


 


نظر شما