شناسهٔ خبر: 69038521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش رسانه عبری از بلایی که نتانیاهو بر سر محیط زیست آورد

یک رسانه عبری زبان به بلایی که جنگ نتانیاهو بر سر محیط زیست و پوشش گیاهی فلسطین اشغالی آورده پرداخت و خبر داد این جنگ تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار دونم را به کام آتش فرو برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی اعلام کرد، از 7 اکتبر سال 2023 تاکنون بیش از 340 هزار دونم (هر دونم 1000 متر مربع) از بوته زارها و جنگل‌ها در (فلسطین اشغالی) در آتش سوختند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، طی یک سال گذشته تلفاتی که محیط زیست (فلسطین اشغالی) وارد شده طی 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

کالکالیست در ادامه افزود: در یک سالی که از جنگ شمشیرهای آهنین (تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه) می‌گذرد، محیط زیست در (فلسطین اشغالی) به شکل بی سابقه ی زیان دیده‌اند و تقریبا روزی نبود که ماموران محیط زیست و آتش نشانان در جایی مشغول خاموش کردن آتش سوزی‌های آن نبودند، به نحوی که طی یک سال بیش از 340 هزار دونم از این مناطق در آتش سوختند و مناطق شمال (فلسطین اشغالی) هم یک سال است که کاملا بسته بوده و آماج موشک‌ها و آتش سوزی‌های مستمر قرار دارد.

گزارش این رسانه عبری زبان نشان می‌دهد نه تنها بشریت بلکه حیوانات و طبیعت نیز از اقدامات دیوانه وار نتانیاهو و رژیم تحت رهبری اش، آسیب‌های جدی دیده‌اند.

این گزارش اعتراف می‌کند آتش سوزی‌ها در شمال بیش از 196 هزار دونم را به کام خود برده است، که منطقه جولان با حدود 116 در صدر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما