شناسهٔ خبر: 69029147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با هند در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با تیم ملی کشور هند به میزبانی اردبیل برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

جواد داوری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان اردبیل در بازدید از ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با تیم ملی کشور هند در چهار چوب مسابقات پنجره اول انتخابی کاپ آسیا (۲۰۲۵) برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با تیم ملی کشور هند روز سه شنبه هفتم اسفندماه سال جاری در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بسکتبال در قالب "جام صفوی"، بیان کرد: رایزنی های لازم برای برگزاری مسابقات بسکتبال تحت عنوان جام صفوی در اردبیل از سوی مسئولان و متولیان ورزش استان اردبیل با فدراسیون انجام شده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: به احتمال زیاد مسابقات بسکتبال سه نفره در قالب جام صفوی اوایل سال آینده در اردبیل برگزار خواهد شد.

داوری با اشاره به میزبانی اردبیل از مسابقات مهم کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی در رشته های مختلف ورزشی، ادامه داد: با توجه به اتحاد و وحدت بین مسئولان و متولیان ورزش، اردبیل میزبان شایسته ای برای این مسابقات خواهد بود.

مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران با هند در اردبیل برگزار می‌شود

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در رشته بسکتبال فعالیت می کنند

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین گفت: بیش از ۱۰۰هزار ورزشکار در نقاط مختلف کشور در رشته ورزشی بسکتبال فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۴ درصد خانم ها و ۴۶ درصد نیز آقایان هستند.

وی اظهار کرد: تامین امکانات و زیرساخت‌ها از مهمترین مشکلات رشته های ورزشی از جمله بسکتبال است و امیدواریم با حمایت دستگاه ها و نهادها این مشکلات را حل کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همگانی کردن بسکتبال و توسعه بسکتبال سه نفره را از اولویت‌های این فدارسیون برشمرد و بیان کرد: تلاش می شود در تمامی شهرستان‌های کشور زمین مورد نیاز برای بسکتبال سه نفره تامین شود.

داوری با بیان اینکه استعدادیابی، توجه به رده های سنی پایه و آموزش از دیگر اولویت‌های فدراسیون بسکتبال است، اضافه کرد: در صورت عدم پشتوانه سازی و توجه به این موارد بسکتبال از جایگاه حقیقی خود فاصله خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رشته بسکتبال ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و باید برای فعالسازی آنها اقدام لازم صورت گیرد، ادامه داد: برای رشد و توسعه بسکتبال باید اقدام به تمرکز زدایی از تهران کرده و توجه ویژه ای به سایر نقاط کشور از جمله استان اردبیل بکنیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های اردبیل گفت: هیات بسکتبال این استان برنامه های خوبی برای اجرا دارد و امیدواریم با حمایت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و فدارسیون شاهد رشد و توسعه بیش از پیش بسکتبال در استان اردبیل باشیم.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی علیرضا فتحی نیا با کسب ۲۳ رای از مجموع ۲۴ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات بسکتبال استان اردبیل انتخاب شد.

همچنین سولماز دهقان به‌ عنوان نایب رئیس، فرود قاسمی خزانه‌دار و یعقوب عزیززاده، فضل عظیم خانی و زهرا قدیمی به‌عنوان اعضای هیات رئیسه هیات بسکتبال استان اردبیل معرفی و موفق به کسب رای اعضای مجمع شدند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

نظر شما