شناسهٔ خبر: 68951580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی:

تاثیر مثبت فناوری هوش مصنوعی در تامین امنیت غذایی پایدار کشور

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بر تاثیر مثبت فناوری هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری کشاورزی و تامین امنیت غذایی پایدار کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «محسن مردی» با اشاره به برگزاری رویداد هوش مصنوعی در روز ۱۱ مهر در محل پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی افزود: هوش مصنوعی الگوی کشت را براساس شرایط جدید اقلیمی تعریف می‌کند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش می‌دهد. این فناوری در تامین امنیت غذایی پایدار کشور در شرایط تغییر اقلیم فعلی و حتی آینده بسیار اثرگذار است.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و به‌ویژه خشکسالی و کمبود آب ناشی از این تغییرات به شدت می‌تواند روی تولید محصولات کشاورزی اثرات منفی داشته باشد، اظهار داشت: ما با استفاده از داده‌های حاصل از ماهواره و حسگرها می‌توانیم الگوی تولید محصولات را متناسب با شرایط جدید اقلیمی ایجاد کنیم تا بتوانیم با افزایش بهره‌وری در اراضی زراعی، باغی و کاهش آسیب‌های طبیعی و آفت‌ها، تولید را افزایش دهیم.

مردی گفت: در بخش کاشت، داشت، برداشت و همچنین زنجیره تأمین ارزش، با استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آماری، می‌توانیم مدل‌های جدید و بهینه شده‌ای را برای الگوی کشت در اقلیم‌های متفاوت کشور طراحی و اجرا کنیم.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی یادآور شد: با برگزاری این رویداد امکان رویارویی شرکت‌های دانش‌ بنیان در بخش کشاورزی و مدیران فراهم می شود تا با آشنایی با ایده های جدید از ظرفیت‌ های آنها برای ارتقای بهره‌ وری در بخش کشاورزی استفاده شود.

نظر شما