شناسهٔ خبر: 68934873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند

آریا فشتمی

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن در راستای افزایش امنیت و دفاع از رژیم صهیونیستی در صورت لزوم، «چند هزار» نیرو و تجهیزات اضافی به غرب آسیا ارسال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون در این باره به خبرنگاران گفت که این اقدام به دنبال حملات اخیر در لبنان و ترور سیدحسن نصرالله انجام گرفته است.

وی گفت: «تقویت نیروهای ما به منظور بازداشتن از اقدامات تهاجمی و کاهش خطرات جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر است.»

ارسال نیروهای جدید آمریکایی به منطقه شامل جت‌های جنگنده F-15E Strike Eagle، F-16، A-10 و F-22 و پرسنل لازم برای پشتیبانی از آن‌ها می‌شود.

سینگ عنوان کرد که این جت‌ها برای کمک به تخلیه منطقه نیستند، بلکه «برای حفاظت از نیروهای آمریکایی» در آنجا حضور دارند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین در رابطه با تشدید تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و لبنان گفت: «تهاجم زمینی اسرائیل در لبنان هنوز انجام نشده است و ما همچنان در حال گفت‌وگو با آن‌ها درباره بهترین راهکارهای پیش‌رو هستیم.»

وی ادامه داد: « ما با آن‌ها در حال همکاری هستیم تا گام‌های بعدی‌شان در لبنان را درک کنیم.»

سینگ افزود: «آستین زمانی که گالانت او را از عملیات علیه نصرالله مطلع کرد، شگفت‌زده شد. او می‌خواهد از هرگونه عملیات اسرائیل در خاورمیانه مطلع شود، زیرا این عملیات بر نیروهای آمریکایی تاثیر می‌گذارد.»

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد که آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی علیه یمن دخیل نبوده و تنها پیش از عملیات از آن مطلع شده است.

سینگ در ادامه ادعا کرد: «ما تهدیدات ایران را جدی می‌گیریم و همین مسئله باعث شده نیروهای خود را برای محافظت از خود و اسرائیل تقویت کنیم. نمی‌توان تلاش ایران یا گروه‌های نیابتی برای اتخاذ گام‌های تنش‌زای بیشتر را نادیده گرفت.»

انتهای پیام

نظر شما