شناسهٔ خبر: 6886303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فراخوان داعش برای اقدامات تروریستی در آلمان و اتریش

نسیم

به گزارش "جروزالم پست"، گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی، مخاطبان را به اقدامات تروریستی در آلمان و اتریش فراخواند.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش در یکی از آخرین ویدئو‌های خود خواستار جهاد در آلمان شد.

بنابر گزارش "جروزالم پست"، در ویدوئی  که داعش در شبکه «یوتیوب» منتشر کرده برای نخستین‌بار ضمن جلب توجه مخاطبین به آلمان، این کشور تهدید شده است. همچنین تکفیری‌های این گروه در حالی که در میان خرابه‌های آثار باستانی شهر پالمیرا واقع در سوریه دیده می‌شوند. هم به عربی و هم آلمانی صحبت می‌کنند و با تکرار درخواست از مسلمانان برای سفر به سوریه و عراق و پیوستن به این گروه، هم‌کیشان خود را به جهاد در آلمان و اتریش فرا می‌خوانند.

مردان مسلح  قبل از آنکه به طور ویژه بر «آنگلا مرکل» صدراعطم آلمان تمرکز داشته باشند، خواستار کشتن کافران  همه جا و در خانه‌های خود هستند و تهدید می‌کنند که انتقام خون مسلمانانی را که در افغانستان کشته شده‌اند، خواهند گرفت. این تهدید از آن جهت صورت گرفت که آلمان در حمایت از نیروهای آمریکایی به افغانستان نیرو اعزام کرد. این نیروها اقداماتی را علیه طالبان، القاعده و شورشیان  صورت دادند.

2 تکفیری به نام‌های «ابو عمر الامانی»  تبعه آلمانی و «محمد محمود» تبعه اتریشی که به ابواسامه الغریب شهرت دارد و برای حمایت از القاعده در ترکیه و اتریش زندانی شده‌ است، در این ویدئو دیده می‌شوند.

در پایان این ویدئو، 2 تن از اسیران این افراد که گفته شده 2 سرباز سوری بوده‌اند، کشته شدند. در این ویدئو یک ترانه رپ شنیده می‌شود که ابوطلحه الامانی خواننده رپ آلمانی که به نام «دنیس کاسپرت» شهرت دارد آن را اجرا کرده است. این ترانه در شماری از ویدئوهای داعش پخش شده است.

در همان روزی که این ویدئو برای نخستین‌بار  به صورت آن لاین منتشر شد، آلمان یک جوان 21 ساله مراکشی را در نزدیکی شهر اشتوتگارت واقع در جنوب آلمان دستگیر کرد. تحقیقات مشخص کرد که وی با هویت جعلی درخواست پناهندگی داده است.

این مرد مراکشی که هویت وی افشا نشد، تحت پیگرد مقامات اسپانیایی بوده است.پلیس اسپانیا وی را متهم به ارتباط با تکفیری‌ها در خاورمیانه کرده است.

«توماس دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان پیوستن 650 تکفیری به گروه داعش را تائید کرده است. با این حال اخباری در دست است که  حاکی از بیشتر بودن شمار این افراد دارد.

نظر شما