شناسهٔ خبر: 68820628 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

همکاری‌های دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان گسترش پیدا می‌کند

دانشگاه سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان با امضا و مبادله تفاهم‌نامه‌ای در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های مشترک در حوزه آب، همگاری‌های خود را گسترش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سمنان، این تفاهم‌نامه به امضای سیف‌الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان و حمید احسانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای سمنان رسید .همکاری مشترک در زمینه‌های علمی ، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی و جلب مشارکت ذی‌نفعان، موضوع این تفاهم‌نامه است.

سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه برای کمک به اجرای طرح‌های حوزه آب اظهار امیدواری کرد: نخستین مرکز نوآوری مشترک بین صنعت آب و برق و دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن شکل گیرد و از استعدادهای موجود در این حوزه استفاده و دستاوردهای خوبی بدست آید .

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به همکاری اعضای هیئت علمی این دانشگاه در اجرای طرح‌های مربوط به حوزه آبی افزود: ساخت کولر آبی کم مصرف که به عنوان طرح برگزیده وزارت نیرو انتخاب شد یکی از طرح‌های اینجانب در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب است و علاوه بر این، طرح‌های مختلفی از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان اجرا و یا در حال اجراست .

فریده کرم‌زاده، رئیس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این جلسه به نقش مثبت و اثرگذار دانشگاه‌ها و پارک‌های علم فناوری در حوزه تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تعریف پروژه‌های اثربخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در رویکرد جدید، پروژه‌ها از مرحله تحقیق تا اجرا دنبال می‌شوند و اعتبارات مورد نیاز نیز برای اجرای طرح‌ها پیگیری میشود .

حمید احسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و استان گفت: متاسفانه کم آبی چالش بزرگی است که کل کشور و از جمله استان سمنان را درگیر کرده است و باید با اجرای طرح‌های تحقیقاتی و نوآوری در حوزه آب برای کاهش و رفع این مشکل جدی در کشور گام برداشت  .

در این جلسه  که به منظور هم‌اندیشی، آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و نیز امضا و مبادله تفاهم‌نامه بین طرفین برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان و نیز رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه و دیگر مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه گزارشی ارائه کردند و برای اجرای طرح‌های مشترک در  حوزه آب اعلام آمادگی کردند .

گفتنی است، اعضای  واحد تحقیقات شرکت سهامی آب منطقه‌ای سمنان پس از مبادله این تفاهم‌نامه،  از ظرفیت‌های دانشگاه سمنان در حوزه آب بازدید کردند .

 

نظر شما