شناسهٔ خبر: 68704672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تولید هیدروکمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا در کشور

صاحب‌خبر -

متخصصان یک شرکت دانش بنیان ضمن تولید کمپرسورهای رفت و برگشتی جهت تراکم طیف وسیعی از گازها در ظرفیت ها و فشارهای مورد نیاز مشتریان موفق به تولید قطعات برندهای مختلف کمپرسورهای رفت و برگشتی و انجام خدمات اورهال تجهیزات فشرده سازی شدند.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد افکن‌پور، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اطلس پترو پویش پاژ در این باره گفت: کمپرسور‌ها به عنوان قلب صنایع مختلف شناخته می‌شوند که وظیفه فشرده کردن گاز را برعهده دارد. در این میان کمپرسورهای رفت و برگشتی مهم ترین و پرکاربردترین آن‌ها شناخته می‌شود. این کمپرسورها در دو نوع هیدرولیکی و مکانیکی در دنیا عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش تر در شرکت ما نخستین هیدرو کمپرسور رفت و برگشتی فشار بالا ساخته شد و برای اولین بار در ایران رونمایی شد. در حال حاضر برای افزایش سبد محصولات خود، موفق به ساخت اولین کمپرسورهای رفت و برگشتی مکانیکی فشار بالای کاملا بومی با تمام استانداردهای روز دنیا پس از حدود 10 ماه شده‌ایم.

افکن‌پور افزود: تمام دانش‌ فنی ساخت این کمپرسورها بومی سازی شده است و حتی حرکتی دورانی میل لنگ به وسیله شاتون‌ها به حرکت رفت و برگشتی تبدیل شده و به پیستون‌ها منتقل می‌شود و باعث رساندن گاز به فشار بالا می‌شود.

مدیرعامل شرکت اطلس پتروپویش پاژ تاکید کرد: از این کمپرسور می توان برای فشرده سازی گازهای مختلف همچون هیدوژن، گاز طبیعی، اکسیژن، دی اکسید کربن، گاز فلر و … استفاده کرد.

این فعال فناور با اشاره به ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان گفت: از ویژگی های منحصر به فرد کمپرسور ساخته شده لرزش بسیار کمتر (حدود نصف) در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن است. با دستیابی به دانش و تکنولوژی ساخت این کمپرسور، شرکت قادر به ساخت انواع کمپرسورهای رفت و برگشتی مکانیکی ( خطی، W و V شکل) و همچنین هیدرو کمپرسورها برای انواع گازهای مختلف تا فشار خروجی 750 بار و دبی 1000 متر مکعب بر ساعت است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما