شناسهٔ خبر: 68612480 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

۱۸ هزار مسکن توسط شرکت‌های تعاونی‌ اصفهان در حال ساخت است | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اعلام کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی‌ مسکن استان در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، «میثم مداحی» در دیدار با خبرنگاران گفت: از ابتدای انقلاب حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط این شرکت‌ها در استان احداث شده و اکنون نیز افزون بر ۱۸ هزار واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که ۹۶۴ واحد آن تا انتهای هفته تعاون تحویل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهارکرد: یکی از اقدامات مؤثر دولت در سال‌های اخیر، تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر است که به این منظور در ۲ سال اخیر ۳۵ نشست کمیته تعاونی‌های مسکن مهر تشکیل و تاکنون حدود سه هزار سند برای واحدهای مسکن مهر موجود در استان صادر شده است و پنج هزار واحد نیز توانسته‌اند گواهی پایان کار خود را دریافت کنند. ‌

مداحی تاکید کرد: کارهایی صورت گرفته در این سال‌ها در پرتو اعتماد مردم به نهاد تعاونی‌ها به ثمر رسیده است و بر همین اساس مشارکت مردم را باید ابزار اصلی توسعه تعاون در کشور تلقی کرد.
کاهش نرخ بیکاری در اصفهان به ۸.۷ درصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری است، افزود: نرخ بیکاری در اصفهان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۹.۲ درصد و در سه ماهه ابتدایی امسال به ۸.۷ درصد رسید و تک رقمی شد.

مداحی ادامه داد: نرخ بیکاری استان با توجه به درصد اشتغال و میزان جستجوی شغل در سامانه‌های کاریابی برآورد شده و در تطابق کامل با واقعیات بازار کار است.

وی تاکید کرد: توسعه و ترویج تعاونی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و آمارها نیز نشان می‌دهد که کمتر از ۲ درصد افرادی که در زمینه فعالیت‌های تعاونی مشارکت داشته‌اند، متضرر شده‌اند.

مداحی افزود: در یکسال گذشته تعاونی‌های اصفهان افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اشتغال جدید با سرمایه ۲۲ هزار میلیارد ریال ایجاد کرده و نقش پررنگی در کاهش نرخ بیکاری استان داشته‌اند.

وی یادآور شد: از یک هزار و ۷۰۰ شغل جدید ایجاد شده در بخش تعاون استان، ۹۶۴ مورد با سرمایه ۱۷ میلیارد ریال در شرکت‌های تعاونی مسکن استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهارکرد: در یکسال گذشته ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در استان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده که نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به عدد ۸.۷ درصد داشته است.

وی اضافه کرد: بخشی از این تسهیلات در راستای تفاهمنامه وزارت کار و بانک توسعه تعاون مبنی بر تأمین تسهیلات برای تعاونی‌ها پرداخت و به ایجاد ۲۷۱ شغل منجر شده است.

مداحی اضافه کرد: از همین محل به شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز۲۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به موفقیت تعاونی‌های استان در زمینه صادرات گفت: در یکسال منتهی به شهریور امسال، شرکت‌های تعاونی استان حدود ۱۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت به دوره مشابه سال پیش، بیش از ۳۰ درصد رُشد نشان می‌دهد.
فعالیت ۶۰ درصد از تعاونی‌های استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: اکنون هفت هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ شرکت یعنی بیش از ۶۰ درصد از آنها فعالند.

مداحی ادامه داد: سالانه یک درصد از تعاونی‌های غیرفعال واجد شرایط با استفاده از تسهیلات فعال‌سازی از خط اعتباری احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، فعال می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و غیرفعال در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و در این زمینه اهتمام ویژه‌ای برای انحلال تعاونی‌های غیرفعال شده است.

مداحی اضافه کرد: در یکسال گذشته ۹۷ شرکت تعاونی جدید بر اساس سند آمایش سرزمینی تشکیل شده و تمرکز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر ایجاد تعاونی‌های نوع جدید با جامعه هدف مشخص است.

وی تاکید کرد: امسال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای تحقق شعار سال و بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به هدفمندکردن تشکیلات تعاونی‌ها کرد تا آنها بتوانند با تجمیع سرمایه‌های مردم و در اختیار قراردادن آن در حوزه تولید و خدمات، اقدام به خلق ارزش افزوده کنند.

مداحی تصریح کرد: برای فرهنگسازی در حوزه تعاونی‌ها در یکسال گذشته افزون بر ۳۴ هزار نفر ساعت آموزش برای توسعه کسب و کار در حوزه تعاونی‌ها ارائه شده است.


نظر شما