شناسهٔ خبر: 68609005 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هواشناسی ایران ۲۱ شهریور ۱۴۰۳/ باد و باران شدید در ۱۱ استان تا هفته آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: ۱۱ استان کشور از امشب تا هفته آینده درگیر بارش باران و وزش باد شدید و گردوخاک خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از امشب تا روز شنبه  هفته  آینده در ۱۱ استان کشور شاهد ورود سامانه بارشی هستیم، گفت: این سامانه بارشی موجب  رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

 

وی ادامه  داد:  این سامانه امشب  در نیمه شمالی آذربایجان غربی است و پنج‌شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات در استان‌های مازندران، گیلان، البرز و تهران را در بر می‌گیرد.

 

وی افزود: روز جمعه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و البرز، شمال زنجان، غرب گلستان، شرق گیلان و مازندران و  شنبه مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز و سمنان این شرایط جوی را خواهند داشت.

 

 ضیائیان همچنین از ورود سامانه وزش باد و گردوخاک خبر داد و گفت: طی ۵ روز آینده شاهد وزش باد نسبتاً شدید در نواحی مستعد همراه با گردوخاک هستیم که احتمالا توفان گردوخاک را در برخی مناطق به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: این سامانه روز چهارشنبه جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، یزد و شرق استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری، اصفهان و مرکزی را در بر می‌گیرد.

 

او گفت: روز پنج‌شنبه جنوب خراسان رضوی، شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم و مرکزی و جمعه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان با این شرایط جوی همراه خواهند بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما