شناسهٔ خبر: 68593451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت ۴۲ حادثه‌ مهم فرآیندی در صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: در طی ۵ سال اخیر ۴۲ حادثه‌ مهم فرآیندی در صنعت نفت داشته‌ایم که ۸ مورد آن مربوط به پروژه‌های نفتی بوده که پیامدهای آن آتش‌سوزی، نشت مواد نفتی و غیره بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، وحیدرضا زیدی‌فرد معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در بیست‌و‌دومین کنگره‌ی ملی و‌ دومین کنگره‌ی بین‌المللی خوردگی که در سالن شهید بیات موحد، پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث خوردگی از معقوله‌های مهم در صنعت نفت بوده است، اظهار داشت: در طی 5 سال اخیر 42 حادثه‌ مهم فرآیندی در صنعت نفت داشته‌ایم که 8 مورد آن مربوط به پروژه‌های نفتی بوده که پیامدهای آن آتش‌سوزی، نشت مواد نفتی و غیره بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری افزود: صنعت نفت یک صنعت خطرناک بوده که برخی از این حوادث ممکن است کل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

زیدی‌فر با بیان اینکه ما در وزارت نفت پذیرای تمام ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه خوردگی هستیم و تمام تلاش خود را برای  رفع مشکلات این حوزه خواهیم کرد، گفت: در سال‌های اخیر 3.4 ناخالصی جهانی صرف مسائل مربوط به خوردگی می‌شود، امّا برخی معتقدند با تمهیدات و پیش‌بینی و روش‌های علمی می‌توان این رقم را تا 50 درصد کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: رویکرد ما باید نسبت به بحث‌های تعمیرات تغییر کند و دلیلی ندارد که هر ساله واحدی را که در حال کار کردن است باز و بسته کنیم زیرا در روند تولید و خدمات‌رسانی آسیب  ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما