شناسهٔ خبر: 68556015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ درصد استخدامی های ادارات از دانش آموختگان پیام نور هستند

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور همدان گفت: نحوه آموزش در این دانشگاه به گونه ای است که ۳۰ درصد از دانش آموختگان پیام نور در آزمون های سراسری قبول و آزمون استخدام ادارات را نیز با موفقیت طی کرده و جذب ادارات می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین محمدطاهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیام نور همدان دارای ۱۳۵ رشته محل در مقطع کارشناسی و ۴۳ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد است و ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای هشت مرکز و ۲ واحد است افزود: سوال های آزمون و امتحانات این دانشگاه همانند کنکور به صورت متمرکز از مرکز پیام نور ارسال می شود و این موضوع در افزایش قبول شدگان دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی دانشگاه ها موثر بوده است.

رییس دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: کمترین میزان دریافت شهریه مربوط به این دانشگاه است ضمن اینکه از محل صندوق دانشجویی وزارت علوم به دانشجویان تسهیلات بدون بهره پرداخت می شود.

محمدطاهری اضافه کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی به مدت هشت ترم و هر ترم ۳۰ میلیون ریال و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چهار ترم هر ترم ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند و اقساط این وام ها هم بعد از دانش آموختگی آغاز می شود.

وی بیان کرد: جذب دانشجو در ۴۳ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد اما امروز آخرین مهلت پذیرش مقطع کارشناسی بدون آزمون است.

وی بیان کرد: جذب دانشجو در ۴۳ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد اما امروز آخرین مهلت پذیرش مقطع کارشناسی بدون آزمون است.رییس دانشگاه پیام نور همدان اضافه کرد: در مقطع ارشد ۲۳۷ دانشجو در پیام نور مرکز همدان، ۹۸ نفر در ملایر و ۴۹ نفر در کبودراهنگ قبول شدند.

طاهری با بیان اینکه رشته و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا نداریم افزود: صدور مجوز برای جذب دانشجو در ۲ رشته محل جدید زیر مجموعه تربیت بدنی و یک رشته محل در مقطع دکترا و رشته کسب و کار از وزارت علوم درخواست شده که تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است.

وی اظهار کرد: ۲ سال گذشته شیب اخذ دانشجو در پیام نور همدان مثبت شده است با این وجود یک سری واحدهای پیام نور در قهاوند، سامن و صالح آباد به علت کاهش متقاضی و به حد نصاب نرسیدن شمار دانشجویان برچیده شد.

دانشگاه پیام نور سال ۱۳۶۷ با شعار آموزش برای همه شکل گرفت.

نظر شما