شناسهٔ خبر: 68546285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است

مشهد- ایرنا- مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است که از این تعداد هفت هزار و ۸۱۱ تعاونی فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین بابایی روز شنبه در نوزدهمین جشنواره معرفی و تجلیل از تعاونی‌های برتر استان خراسان رضوی ، در خصوص اقدامات و حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم در خصوص تسهیلات اختصاص یافته به تعاونی‌ها گفت: در سال ۱۳۹۸ در زمینه کمک‌های بلاعوض اشتغال روستایی در مجموع ۱۴۶ میلیارد ریال تسهیلات، در سال ۱۳۹۹ نیز در زمینه کمک بلاعوض روستایی، اشتغال روستایی و خط ویژه سفر استانی ریاست جمهوری به استان نیز در مجموع ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز در قالب تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید که به موارد مذکور اضافه شد در مجموع ۶۹۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ که حوزه تسهیلات مشاغل خانگی نیز به تعاونی‌ها اضافه شد در مجموع ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاونی پرداخت گردید که در سال ۱۴۰۲ این رقم به یک‌هزار و ۷۶۰ میلیلارد ریال رسید.

بابایی افزود: در پنج ماهه نخست امسال نیز تاکنون که ۱۲۴ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت صورت گرفته که این میزان نسبت به سال‌های گذشته رشد ۲ تا سه برابری داشته‌است.

وی ادامه داد: سامانه بخش تعاون از سال ۱۳۹۸ فعال شده‌است و تعاونی‌ها بایستی اطلاعات کلیه اعضای تعاونی، مجامع و صورت‌های مالی و صورت جلسه‌های هیات مدیره تعاون را در این سامانه ثبت کنند و اطلاعاتشان به روز باشد تا از اعتبارات تخصیص یافته بهره‌مند شوند.

خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است

ارجاع پرونده چهل شرکت تعاونی استان به دادگاه کیفری

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هفته تعاون به این معنی است که تریبون در دست فعالان حوزه تعاون قرار گیرد تا مشکلات و چالش‌های این حوزه را مطرح کنند اما در این هفته تریبون در دست دولت است و به اقدامات و نکرده های خود در این حوزه صحبت می‌کند.

هادی ابوی افزود: متاسفانه در هفته تعاون پرونده ۴۰ شرکت تعاونی استان به دادگاه کیفری ارجاع داده شده‌است و برای برخی از مدیران این تعاونی‌ها که افراد جدیدی هستند حکم زندانی نیز صادر شده‌است

وی ادامه داد: در حال حاضر تعاونی‌ها حال و روز خوبی ندارند چرا که با ایجاد موانع بر سر راه تعاونی‌ها توسعه آنها امکان پذیر نیست.

ابوی بیان کرد: در دولت سیزدهم و با نگاه ویژه شهید جمهور حمایت‌های بیشتری از تعاونی‌ها صورت گرفت.

خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است

به گزارش ایرنا، در نوزدهمین جشنواره معرفی تعاونی های برتر استان خراسان رضوی از ۱۳ شرکت تعاونی برتر استان شامل شرکت تعاونی نیل افشان توس(چناران)، اتحادیه بازرگانی شرکتهای تعاونی مصرف فرهنگیان استان خراسان رضوی(مشهد)، شرکت تعاونی آسابرتر کویر شرق(سبزوار)، شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کیمیای سبز(بردسکن)، شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران متشکل (گناباد)، شرکت تعاونی مسافربری شماره یک (کاشمر)، شرکت تعاونی مرزنشینان وحدت(سرخس)، شرکت تعاونی اعتبار کارکنان اداره اموزش و پرورش (نیشابور)، شرکت تعاونی غیرانتفاعی شهاب(کاشمر)، شرکت تعاونی گل و گیاه پرندیس شرق، شرکت تعاونی هنرمندان پاتوق هنر(مشهد)، شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار(مشهد) و شرکت تعاونی مرزنشینان سفیر بخش مرکزی (سرخس) تجلیل شد.

خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است

نظر شما