شناسهٔ خبر: 68533362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ترامپ: می‌خواهم تا حد امکان کمتر از اهرم تحریم استفاده کنم

«من می‌خواهم تا حد امکان کمتر از اهرم تحریم استفاده کنم، زیرا با تداوم سیاستی که دولت بایدن درباره اعمال تحریم بر علیه بسیاری از کشور‌های دنیا در پیش گرفته است، ما درگیری‌های زیادی با بسیاری از این کشور‌ها خواهیم داشت و از جمله ایران و روسیه را از دست خواهیم داد و این در حالی است که چین در تلاش است تا پول خود را به ارز غالب جهانی تبدیل کند.»

صاحب‌خبر -

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در اظهاراتی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر با تحریم‌ها مشکل دارد، تاکید کرد: با ادامه سیاست فعلی درباره تحریم‌ها، سلطه جهانی دلار را از دست خواهیم داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای دِ نیو رپابلیک، ترامپ پنجشنبه شب (به وقت محلی) زمانیکه در باشگاه اقتصادی نیویورک برای تشریح سیاست‌های اقتصادی خود روی صحنه رفت، در پاسخ به پرسش رادگین کوهن رئیس ارشد شرکت حقوقی سولیوان و کرامول درباره امکان تقویت یا اصلاح برنامه‌های تحریمی ایالات متحده به ویژه علیه روسیه، گفت: در حال حاضر ما با موضوع تحریم‌ها مشکل داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه او هم در دوران حضورش در کاخ سفید از اهرم تحریم‌ها استفاده می‌کرد، افزود: اما من پس از اعمال قدرتمندانه تحریم‌ها بر علیه کشورهایی که سزاوار آن بودند، به سرعت آن تحریم‌ها را لغو می‌کردم زیرا تداوم تحریم‌ها در نهایت باعث خواهد شد که سلطه دلار بر اقتصاد جهانی را از دست بدهیم و با از دست دادن سلطه دلار به یک کشور جهان سومی تبدیل خواهیم شد.

ترامپ همچنین با انتقاد از سیاست‌های تحریمی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: من می‌خواهم تا حد امکان کمتر از اهرم تحریم استفاده کنم زیرا با تداوم سیاستی که دولت بایدن درباره اعمال تحریم بر علیه بسیاری از کشورهای دنیا در پیش گرفته است، ما درگیری‌های زیادی با بسیاری از این کشورها خواهیم داشت و از جمله ایران و روسیه را از دست خواهیم داد و این در حالی است که چین در تلاش است تا پول خود را به ارز غالب جهانی تبدیل کند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی گسترده‌ای که در آن چشم‌انداز اقتصادی خود را برای آمریکا بیان کرد، گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، یک کمیسیون کارآمد دولتی به ریاست ایلان ماسک حامی میلیاردر خود تشکیل خواهد داد.

مقامات مطلع اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور سابق آمریکا هفته‌ها در مورد ایده یک کمیسیون کارآمد دولتی با دستیاران خود بحث کرده است. با این حال، این اولین باری است که ترامپ در جریان سخنرانی روز پنجشنبه در باشگاه اقتصادی نیویورک به طور علنی این ایده را تائید کرد.

همچنین این اولین باری بود که ترامپ گفت که ماسک با ریاست این نهاد موافقت کرده است. او جزئیات دقیقی از نحوه عملکرد چنین کمیسیونی ارائه نکرد، علاوه بر این گفت ظرف ۶ ماه پس از تشکیل این نهاد، طرحی برای از بین بردن «تقلب و پرداخت‌های نادرست» ارائه خواهد کرد.

ترامپ گفت: من یک کمیسیون کارآمد دولتی ایجاد خواهم کرد که وظیفه دارد یک حسابرسی مالی و ارزیابی کامل از عملکرد دولت فدرال انجام دهد و توصیه‌هایی برای اصلاحات اساسی ارائه کند.

نظر شما