شناسهٔ خبر: 68506061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت بایدن به دنبال متهم کردن روسیه به تلاش مستمر برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا

 نیویورک – ایرنا- شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن در پی متهم کردن روسیه به تلاش مستمر برای تاثیر گذاری بر انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا از طریق سایبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از شش منبع مطلع گزارش داد که دولت آمریکا قصد دارد روسیه را به تلاش مستمر برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با استفاده از رسانه های روس و دیگر ابزار سایبری متهم کند.

به گفته این منابع، انتظار می‌رود که آمریکا مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف رسیدگی به تلاش‌های کرملین در این زمینه انجام دهد. از جمله این اقدامات محکومیت علنی از سوی کاخ سفید و اجرای قانون از سوی وزارت دادگستری برای هدف قرار دادن شخصیت های روس‌ است.

سی ان ان گفت که شبکه آر تی، شبکه رسانه دولتی روسیه، هدف اصلی دولت آمریکا است. مقامات آمریکایی، این رسانه روسی را به عنوان ابزار کلیدی تلاش های تبلیغاتی کرملین می دانند.

سی ان ان به نقل از چهار منبع گفت که عملیات اطلاعات نادرست روسیه هم از طریق ابزار آمریکایی ها و هم از طریق ابزار رسانه غیر آمریکایی انجام می شود.

این اقدامات ، مهم‌ترین واکنش عمومی دولت بایدن به عملیات‌های نفوذ ادعایی روسیه به انتخابات آمریکا خواهد بود.

به گفته این منابع، پس از اینکه ماه گذشته آمریکا ایران را به تلاش برای هک کردن ستاد ترامپ و بایدن هریس متهم کرد، اقدامات مورد انتظار جدید یادآوری است که مقامات آمریکایی همچنان روسیه را به عنوان یک تهدید نفوذ خارجی بزرگ برای انتخابات نوامبر می بینند.

نظر شما