شناسهٔ خبر: 68398852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت‌نام ۱۱ هزار متقاضی جوانی جمعیت در همدان برای دریافت زمین ثبت‌نام ۱۱ هزار متقاضی جوانی جمعیت در همدان برای دریافت زمین

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از ثبت نام ۱۱ هزار نفر برای دریافت زمین در حوزه جوانی جمعیت در استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید صالحی امیر گفت: بر اساس تاکیدات رهبری در مورد تولید مسکن و جوانی جمعیت در مجلس قبل نیز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شد که بند سه و چهار این قانون در مورد اقداماتی است که راه و شهرسازی باید در مورد تامین و تحویل زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متحمل شود.

او گفت: این قانون در ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مصوب و ابلاغ شد و از این تاریخ به بعد خانواده‌ها با شرایط فوق می‌توانند ثبت نام اولیه خود را انجام داده و این افراد پالایش شده و در ردیف تحویل گرفتن زمین قرار می‌گیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر در سطح استان ثبت نام کردند که شامل شهری و روستایی شده و ۲۶۰۰ نفر تایید نهایی شدند و حدود ۷۰ درصد دارای سه فرزند و بیشتر بوده و حدود ۳۰ درصد نیز دارای چهار فرزند و بالاتر هستند.

صالحی امیر گفت: دولت تا رقم خاصی را تا ۲۰۰ متر از پدرو مادر‌ها دریافت نمی‌کند و مازاد بر این این میزان دریافت می‌شود و هزینه آماده‌سازی اراضی در اقساط هشت ساله ما بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌شود و برای خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا نیز این رقم دریافت نمی‌شود.

او گفت: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در مورد شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهر‌های همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

صالحی امیر گفت: استان همدان به شدت با کمبود اراضی مواجه است که این موضوع در نهضت مسکن نیز اثرگذار بود، ولی تاکنون با جلسات مختلف در ۳۱ شهر استان بیشتر کار‌های مربوط به تامین زمین‌ها انجام شده است.

او گفت: حدود ۷۰۰ قطعه زمین برای ۸۸۶ خانواده واجد شرایط دارای بیش از سه فرزند در استان تامین شده و قرارداد‌های واگذاری در بیشتر موارد اعطا شده است.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

نظر شما