شناسهٔ خبر: 68389641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امدادرسانی به کشتی پانامایی در خلیج فارس

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از عملیات امدادرسانی پزشکی و درمانی به ملوان اندونزی کشتی پانامایی در خلیج‌ فارس سواحل بندر عسلویه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز _ سه شنبه ششم شهریور _ در جمع خبرنگاران با اشاره به امدادرسانی به ملوان کشتی پانامایی در خلیج فارس سواحل بندر عسلویه، اظهار کرد: مسیر این کشتی اندونزی - عسلویه بود که با اعلام اضطرار به جست و جو و نجات دریایی بندر عسلویه مبنی بر بیماری یکی از ملوانان، شناور ناجی ۲۰ به منطقه اعزام شد.

وی افزود: ملوان این کشتی که بیمار بود از کشتی پانامایی به اسکله پارس بندر عسلویه انتقال یافت به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دومین عملیات امدادرسانی را به لنج صیادی در سواحل بندر دیر دانست و گفت: پیرو اعلام اضطرار لنج صیادی به مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی بندر دیر برای دریافت خدمات امدادی، پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به موقعیت اعزام شد.

حاجی‌رضایی، با اشاره به تحویل ملوان بیمار شناور صیادی به آمبولانس در اسکله، اظهار کرد: شناور ناجی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد، ملوان بیمار را به آمبولانس مستقر در اسکله بندر دیر تحویل داد.

وی با اشاره به طول ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس، بیان کرد: نه ایستگاه کنترل مخابرات دریایی و شش مرکز جست‌وجو و نجات دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی دریانوردان در خلیج فارس هستند.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر سامانه ۱۵۵۰ را پاسخگوی دریانوردان در صورت مواجهه با اضطرار دریایی در خلیج فارس دانست و عنوان کرد: با نصب آنتن‌های جدید، توان عملیاتی خدماتی و به‌ویژه شناور ناجی در طول سواحل استان بوشهر ارتقا یافته است.

نظر شما