شناسهٔ خبر: 68346640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاهبرداران خوشگذران در کیش دستگیر شدند/ کسبه قربانی به پلیس فتا مراجعه کنند

کیش- ایرنا- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: افرادی که با ارائه رسید جعلی، اقدام به خرید و کلاهبرداری از کسبه می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد «محسن بابایی» عصر شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر اینکه شخصی با ارائه رسید جعلی اقدام به خرید کرده، مراتب برای شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در استیفای احقاق حقوق مالباخته و همچنین به منظور پیشگیری از وقوع جرایم مشابه توسط کلاهبردار که احتمال افزایش بزه‌دیدگان را متصور می‌ساخت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گفته سرگرد بابایی، با اقدامات پلیسی ۲ فرد کلاهبردار شناسایی، با هماهنگی قضایی دستگیر و برای ادامه رسیدگی به پلیس فتا منتقل شدند که پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات مجرمانه به اقدام مجرمانه خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به احتمال کلاهبرداری عاملان این پرونده در استان‌های دیگر، بیان کرد: متهمان که از یکی از استان‌های غربی کشور به جزیره کیش سفر کرده‌اند، در طول مسیر نیز نسبت به ارائه رسید جعلی و کلاهبرداری از کسبه اقدام کرده و احتمال افزایش شاکیان پرونده وجود دارد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۱۰ نفر از کسبه کیش قربانی کلاهبرداری این افراد شده‌اند اضافه کرد: با اطلاع رسانی صورت گرفته تعداد شکات در حال افزایش است؛ لذا بازاریانی که از طریق این شگرد مجرمانه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند به منظور تشکیل پرونده به پلیس فتا مراجعه کنند.

بابایی از شهروندان خواست تا از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و هنگام فروش کالا حتما موجودی حساب بانکی خود را از طریق سامانه پیامکی، اینترنت بانک، دستگاه‌ها خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالا را تحویل خریدار دهند.

وی خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

نظر شما