شناسهٔ خبر: 68337310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان

آبادان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: یک میلیون و ۹۵۰ هزارو ۷۰ زائر از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از پایانه‌های مرزی استان تردد داشتند.

صاحب‌خبر -

محمد جولانژاد شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی چذابه از تاریخ ۱۶ مرداد تا دوم شهریور مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مدت یاد شده ۱۶۷ هزارو ۹۷ نفر از پایانه مرزی چذابه ورود کرده و ۲۶۰ هزارو ۷۹۸ نفر ایرانی از این پایانه خارج شدند.

وی با اشاره به تردد ۵۴۱ هزارو ۳۴۱ نفر از پایانه مرزی چذابه ادامه داد: در این مدت ورود هشت هزارو ۴۰ نفر و خروج ۱۰۵ هزارو ۴۲۶۳ نفر خارجی از این پایانه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی شلمچه دراین مدت گفت: ۵۵۸ هزارو ۶۶۴ نفر از مرز شلمچه ورود کرده و ۷۵۳ هزارو ۶۸۴ نفر ایرانی از طریق این مرز خارج شدند.

جولانژاد با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۴۳۳ هزارو ۷۰۹ نفر از مرز شلمچه تردد کردند گفت: در این مدت ورود ۲۷ هزارو ۹۷۲ نفر و خروج ۹۳ هزارو ۳۸۹ نفر خارجی از این پایانه به ثبت رسیده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد ۴۸۹ هزارو ۷۹۰ زائر اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی استان خوزستان ثبت شده است.

نظر شما