شناسهٔ خبر: 68336629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به مکان‌های زمستان‌گذر و تالاب‌های استان خبر داد و گفت: هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری روز شنبه اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و دریافت گزارش های مستند از محیط بانان مستقر در پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق ساحلی و تالابی استان، پیش قراولان پرندگان مهاجر در سال جاری مهاجرت خود را آغاز و هم اکنون در این زیستگاه‌ها حضور دارند.
وی اضافه کرد: خوتکا پرسفید، خوتکای معمولی، اردک نوک پهن و سایر پرندگان شکاری مهاجر از شاخص‌ترین این گونه‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه که پس از ورود این گونه پرنده مهاجرت گسترده سایر گونه‌ها از جمله مرغابی سانان مشاهده خواهد شد گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفان طبق ضوابط برخورد خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، ورود این پرندگان را نشانگر آغاز مهاجرت گسترده سایر پرندگان دانست و گفت: یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در تمام مناطق تحت مدیریت نسبت به انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر اقدام می‌کند.
عشوری با اشاره به اینکه هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود، تاکید کرد: متناسب با نوع تخلف و کشفیات صورت گرفته، جریمه از سوی مقام قضایی اعمال می‌شود.
وی از دوستداران طبیعت و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، زنده‌گیری و تخلف مراتب را با شماره ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین محیط‌بانی اطلاع دهند.

نظر شما