شناسهٔ خبر: 68293161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

تهران- ایرنا- تعدادی از نمایندگان موافق برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه -۳۱ مرداد ماه - در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

دنیامالی مدیران کارکشته و پیگیر است

حمیدرضا گودرزی نماینده مردم شهرستان‌ الیگودرز در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: دنیامالی یکی از مدیران کارکشته و همچنین پیگیر است و این فقط سخن من نیست و صحبت دوستان من در کمیسیون عمران نیز است. وزیر پیشنهادی با سال‌ها تجربه مدیریتی در عرصه ورزشی شناخت نیازها و چالش‌های موجود در این حوزه به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

نماینده الیگودرز بیان داشت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نه تنها در عرصه مدیریتی کلان بلکه در سطح پایه و قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد و این تجربه نشان می‌دهد به ایجاد پل‌های میان سطوح مختلف ورزشی و راهکارهای علمی و کارآمدی برای بهبود شرایط موجود ارائه خواهد داد.

وی به رویکرد استراتژیک و علمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های دنیامالی رویکرد علمی و پژوهشی او است که در مدیریت ورزشی معتقد است رأی مدیریت در این حوزه نیازمند داده‌های علمی هستیم که به بهبود عملکرد ورزشکاران و ارتقا سطح علمی ورزش کشور کمک کند.

گودرزی استفاده از جوانان و تکیه بر کار تیمی را از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برشمرد و گفت: ارزیابی و تحلیل برنامه آقای دنیامالی نشان می‌دهد برنامه او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم جهت تفکیک حوزه‌ها با توجه به اهداف راهبردها و اقدامات است. تناسب میان اجزای برنامه او از نقاط قوت این برنامه‌ریزی برای ورزش کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز برنامه‌های دنیا مالی را مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و افزود: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ورزش بانوان همچنین توجه به توسعه ورزش‌های همگانی و مبانی فرهنگی و ورزشی در رنامه‌های فرادستی اشاره شده است.

وی برنامه‌های دنیامالی را مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و گفت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ورزش بانوان و همچنین توجه به توسعه ورزش‌های همگانی و مبانی فرهنگی و ورزشی در رنامه‌های فرادستی اشاره شده است.

گودرزی اظهار داشت : ما در مجلس شاهد بودیم که عملاً وزارت ورزش و جوانان در ارائه احکام و پیشنهادات در برنامه توسعه منفعل و ضعیف عمل کرد و عملاً در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به ورزش نشد و بی‌مسئولیتی وزارت ورزش و جوانان در برنامه ۵ ساله توسعه به صفر مطلق رسید. اگر دلسوزی و راهگشایی نمایندگان مجلس نبود چنین احکام راهگشایی در ماده ۸۷ قانون ۵ ساله هفتم توسعه درج نمی‌شد.

وی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم را مناسب معرفی کرد و ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی در برنامه‌های آقای دنیا مالی است و به موضوع تأمین مالی توجه جدی دارد. او با توجه به اهمیت ورزش همگانی و تاثیرش بر سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف بر این باور است که باید شرایط فراهم شود که همه اقشار جامعه به راحتی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

نماینده الیگودرز با اشاره به برنامه های دنیامالی در بخش بین‌الملل گفت: توسعه فعالیت‌های ورزشی برای سالمندان و کودکان از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است و تعامل با نهادهای بین‌المللی که سابقه ورزشی در سطح بین‌المللی دارد در برنامه‌های آقای علی آبادی لحاظ شده است. او نماینده کشور در مجامع آسیایی بوده است و برخی از نمایندگان گفتند که وزیر پیشنهادی سابقه‌ای در حوزه ورزش ندارد؛ بهتر است توجه کنید که وی نماینده کشور در مجامع آسیایی بوده است.

گودرزی اضافه کرد: دنیا مالی از معدود وزرای پیشنهادی است که سال‌های متوالی در عرصه‌های بین‌المللی تجربه دارد و این تجربه و توانایی دیپلماتیک او را تقویت کرده است و این یکی از ویژگی‌های برجسته او در اشراف بر حوزه بین‌المللی است و بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه ورزش تاکید بسیار دارد.

وی ادامه داد: دنیامالی قصد دارد با ایجاد تعامل و همکاری سازنده و مبتنی بر اصول و قواعد حاکمیت ملی با فدراسیون جهانی و کشورهای دیگر بی‌بدیلی برای ورزش کشور فراهم کند و این همکاری را می‌تواند شامل برگزاری مسابقات ورزشی و تبادل مربیان همینطور ورزشکاران و استفاده از تجربه کشورهای موفق در ورزش‌های همگانی باشد.

دنیامالی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است

مهرداد گودرزوند چگینی از دیگر نمایندگان موافق برنامه های  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است.

نماینده مردم رودبار اضافه کرد: دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد؛ او به معنای واقعی به برنامه و بودجه دولت مسلط است. امروز مشکل اصلی کشور در حوزه ورزش، کمبود زیرساخت‌هاست و دنیامالی علاوه بر اینکه چهره شناخته شده‌ی بین‌المللی است، چهره‌ آشنای ورزش است و مشکلات مختلف جوانان در برنامه‌های او با جزئیات نوشته شده است.

وی تصریح کرد: دنیامالی دارای نگاه و تجارب ورزشی و همچنین تجارب عمرانی است و در شهر تهران به دلیل عضویت در شورای شهر و همچنین فعالیت در شهرداری منشاء حل بسیاری از مشکلات بود؛ باید از رئیس جمهوری تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: دنیا مالی به هیچ جریانی وابسته نیست و در مجلس برای همه نمایندگان این موضوع روشن شده است که او شخصیتی ممتاز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی است.

توان تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری در دنیامالی برجسته است

مالک شریعتی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: این روزها صحبت از وفاق ملی است، علت حضور بنده در پشت این تریبون نیز همین است، موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب، ایثارگر و توانمند که تلفیق مدیریت و دانش است و البته ورزش. دنیامالی هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست اما از ایشان حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اگرچه اکثر جریان نمایندگان مجلس دوازدهم همراه با جریان انقلاب است اما بیش از نیمی از نمایندگان برای موافقت با کابینه آقای پزشکیان ثبت‌نام کردند بنابراین معنای وفاق معنایی است که باید بر اساس شاخص‌ها باشد و من در این فرصت به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب ۳۰ تیر ماه در دیدار با نمایندگان و پس از انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان میثاق مشترک ما با آقای پزشکیان مطرح کردند را قرائت کنم.

وی افزود: ۱۲ شاخص مدنظر رهبری عبارتند از امین، صادق، متدین، با ایمان، متشرع، کارآمد، عدم سوء سابقه، امیدوار به آینده، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی، نگاه مثبت به آینده، اشتهار به پاکدستی، دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی است. همچنین جلسه‌ای را خدمت دکتر قالیباف بودیم که ایشان این ۱۲ شاخص را در دو عنوان کلی به خوبی خلاصه کردند که شامل توانمندی و کارآمدی و اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بنابراین معنای وفاق، توافق ما بر سر این شاخص‌ها است و ان‌شاء الله ما بر اساس این شاخص‌ها رأی خواهیم داد و امیدواریم کابینه دولت آقای پزشکیان بتواند همین امروز تشکیل شود و خدمت خود را به مردم آغاز کند. این وفاق نه به معنای ائتلاف احزاب است و نه به معنای نظام پارلمانی است

شریعتی ادامه داد: نکته بعدی آن که بسیاری از وزیران پیشنهادی که ما در موافقت با آنها صحبت می‌کنیم و تجارب و توانمندی‌ آنها همچون دنیامالی را برمی‌شماریم از جمله وزنه‌های سیاسی کشور بودند و هستند، همچون آقای صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، هیچ فردی در مجلس برای مخالفت با ایشان ثبت نام نکرد و ایشان چهره شناخته شده اصلاح‌طلبان است و در دولت آقای روحانی وزیر بوده است. همچنین سرکار خانم صادق که معاون وزیر اصلاح طلب نیز بودند نیز بالای ۱۷۰ نفر موافق داشتند و ما بر اساس شاخص‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: دنیامالی همکاری ایثارگر، بااخلاق و نجیب ما در مجلس بوده‌اند و بنده توفیق داشتم در مجلس یازدهم با ایشان همکار باشم و آقای دنیامالی را یک فرد دارای شاخصه حق‌مدار یافتم، نجیب، صبور و دارای حلم است و جامعیت مناسب در ۱۲ شاخص فوق دارد و امتیاز بالایی در این زمینه دارد و مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی قابل تأمل است زیرا نه تنها تجربه و سابقه کار دارد، بلکه خودشان نیز اهل ورزش و اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی هستند و اینکه از مجلس به دولت می‌روند با دعوت رئیس‌جمهور بوده است و ایشان خود داوطلب نبودند.

شریعتی اظهار داشت : دنیامالی اهل تعامل با رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی عرصه ورزش نیز است و توان تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری را در ایشان برجسته دیده‌ام، همچنین با توجه به همکاری در برخی از کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه هفتم با ایشان می‌توانم شهادت دهم بر موضع کارشناسی اصرار می‌کرد اما انتظاراتی هم از برادر بزرگوار خود آقای دنیامالی داریم، به عنوان مثال با توجه به اینکه ایشان به تدوین برنامه هفتم کمک کردند و به آن اشراف دارند انتظار داریم این اشراف خود را به ویژه در حوزه جوانان و خانواده اجرا و تقویت کنند.

شریعتی تأکید کرد: جذب منابع مالیاتی و برخورد با فساد در ورزش اهمیت دارد، و در آخر باید تأکید کنم که رفتن دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است.

دنیامالی فرزند ورزش و بزرگ شده این حوزه است / او معتقد به مبانی انقلاب است

غلامرضا زارعی در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: پیش از آنکه وارد بحث موافقت شوم باید نکاتی را مطرح کنم لذا احساس می کنم ضعف‌هایی در رابطه با بیان دیدگاه های موافقان و مخالفان در صحن وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوستانی که به عنوان موافق و مخالف در صحن مجلس صحبت می کنند باید متوجه این باشند که بسیاری از رسانه های معاند نگاهشان به خروجی مذاکرات صحن است لذا نمایندگان نباید در قالب نقادی از وزرا دست به سیاه نمایی زده و جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی را در طول عمر حیاتش متقبل شده است، افزود: همچنین باید یادآور شوم مسئولین این نظام زحمات زیادی را برای این نظام کشیده اند و خدمات زیادی ارائه کرده اند، از این رو از نمایندگان تقاضا دارم در نقادی خود منصفانه تر عمل کنند و خوراک رادیو و تلویزیون های بیگانه را تامین نکنند. همچنین تقاضا دارم از رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صحن تذکر دهند.

زارعی با اشاره به اظهارات نمایندگان موافق و مخالف وزرا ادامه داد: انتظار داریم این نمایندگان از جغرافیا فاصله گرفته و خودشان را در جغرافیای روستا و شهرستانشان محدود نکنند و به مسائل کلان اشاره کنند چرا که ما نماینده همه مردم هستیم و نه فلان روستا و شهر.

نماینده مردم دشتی با اشاره به اظهارات مخالف برنامه های دنیامالی در صحن مجلس بیان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که برخی از دوستان در بیان مخالفت خود عدالت را رعایت نمی کنند لذا این افراد ثبت نام کرده و در جایگاه ناطقان به عنوان مخالف صحبت می کنند اما صحبت های آنها نه بوی مخالف و نه مخالف می دهد و تنها به بیان نکات کلی اشاره می کنند.

وی با اشاره به آشنایی خود طی ۲۰ سال گذشته با دنیامالی بیان کرد: اگر قصد دارم دفاعی از گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان داشته باشم این دفاع فراتر از مسائل سیاسی و جناحی است.

زارعی با بیان اینکه برخی مطالبی که درباره دنیامالی در صحن مجلس مطرح شد ارتباطی با وی ندارد، ادامه داد: نباید قبل از اینکه وی در جایگاه خود قرار گیرد آن را مواخذه کنیم، همچنین باید یادآور شوم بر اساس مطالبی که عنوان شد برخی دوستان همچنان در گذشته سیر می کنند البته باید به این نکته اشاره کنم که ما هم نقد داریم اما باید اجازه دهیم وی ابتدا در جایگاه خود قرار گرفته و بعد به این مسائل بپردازیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تاکید کرد: برخی نمایندگان مخالف تاکید داشتند که دنیامالی رشته مرتبطی ندارد لذا بنده باید یادآور شوم که دنیامالی فرزند ورزش و بزرگ شده این بخش است.

وی با بیان اینکه دنیامالی فعالیت زیادی در بخش ورزش داشته است، ادامه داد: متاسفانه برخی در بیان خود بی انصافی کرده و مطالب دیگری را عنوان می کنند لذا همه ما نقایصی داریم و باید متوجه نقایص خود هم باشیم.

زارعی ادامه داد: با بررسی جمیع شرایط، احمد دنیامالی هر آنچه که مدیریت ورزش و امور جوانان نیاز دارد اعم از رشته، اعتقاد، تخصص را دارد.

وی با بیان اینکه دنیامالی در حوزه امور عمرانی نیز تخصص لازم را دارد، بیان کرد: برخی دوستان این مسئله را از نقاط ضعف وی عنوان کردند اما باید یادآور شوم که این مسئله نقطه قوت وی است چرا که در حال حاضر پروژه هایی در بخش ورزش وجود دارد که رها شده است.

زارعی با بیان اینکه دنیامالی مجموعه ای از شایستگی ها را دارد، ادامه داد: دنیامالی معتقد به مبانی انقلاب و سوابق ملی و بین المللی لازم را در ورزش دارد.

وی با بیان اینکه دنیامالی ۸ سال رئیس فدراسیون قایقرانی بوده است، ادامه داد: همچنین دنیامالی سالها نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا بوده است بنابراین ما نباید بگوییم که وی رشته غیرمرتبط دارد. بنابراین دوستان باید در بیان دیدگاه های خود مقداری انصاف به خرج دهند.

نظر شما