شناسهٔ خبر: 68291623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل شیلات گلستان

پیش‌بینی تولید ۴هزار تن میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان با اعلام آغاز برداشت میگو در این استان از ۱۵ شهریور پیش‌بینی کرد: امسال افزون بر چهار هزار تن از این آبزی در گلستان تولید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا اسماعیل جباری روز سه‌شنبه اظهار کرد: مزارع پرورش میگوی گمیشان از پاک‌ترین مزارع میگو در کشور است و تاکنون هیچ گونه بیماری در این مزارع گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصاد دریا، استان گلستان نسبت به سایر استان‌ها در این امر پیشتاز بود و در همین راستا، پارسال سه هزار و ۷۰۰ تن میگو در استان تولید شده بود.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مزارع پرورش میگو، مناطق محروم گمیشان و زمین‌های غیرقابل کشت به تولید میگو اختصاص یافت و زمینه اشتغال و درآمدزایی بسیاری از اهالی این منطقه را فراهم کرد و بسیاری از صیادان غیرمجاز به اشتغال پایدار رسیدند.

جباری از وجود ۹ مرکز عمل‌آوری میگو در استان گلستان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد میگو و دیگر تولید آبزی استان گلستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان باید ۳۰ هزار تن آبزیان تولید کند تصریح کرد: تاکنون برای هفت هزار تن ماهی در قفس در گلستان مجوز صادر شد که علاوه‌بر ارزآوری، به حوزه اشتغال و اقتصاد بومیان کمک می‌کند.

مدیرکل شیلات گلستان به لایروبی کانال آبرسان میگو اشاره کرد و توضیح داد: پسروی آب دریای خزر مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کانال آبرسان میگو اختصاص یافت و پس از اتمام پروژه، آب باکیفیت و مناسب به مزارع پرورش میگو گمیشان رسید.

جباری با اشاره به اینکه مزارع پرورش میگو گمیشان نتیجه زحمات مدیران و کارکنان در طول ۲۰ سال گذشته است، یادآور شد: عملیات زیربنایی فاز دوم میگوی گمیشان به زودی آغاز خواهد شد و در واگذاری این مزارع نیز اولویت با بومیان منطقه است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر تعداد مزارع ماهیان خاویاری گلستان از ۶ مزرعه به ۱۱ مزرعه افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: برنامه ما پرورش ماهیان خاویاری در ۲ نقطه از استان گلستان با استفاده از آب دریای خزر است که ۵۰ هکتار آن در چپاقلی و ۵۰ هکتار دیگر در قره‌سو راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان افتتاح لایروبی کانال آبرسان میگو با ۲۰۰ میلیارد اعتبار، افتتاح ۹ مزرعه میگوی گمیشان به وسعت ۱۸۰ هکتار، افتتاح پنج مزرعه پرورش ماهی با استفاده از چاه آب کشاورزی و آغاز لایروبی گرگانرود با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله برنامه‌های شیلات گلستان در هفته دولت امسال برشمرد.

۴۶

نظر شما