شناسهٔ خبر: 68283080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا در قاهره؛ بلینکن و السیسی آتش‌بس در غزه را بررسی کردند

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود وارد مصر شده و با مقام‌های این کشور دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، امروز سه‌شنبه، ۳۰ مرداد، در ادامه تور منطقه‌ای خود وارد مصر شد و با مقام‌های این کشور دیدار و رایزنی کرد.

بلینکن در جریان این سفر با بدر عبدالعاطی و عبدالفتاح السیسی، وزیر خارجه و رئیس‌جمهور مصر، دیدار کرد.

السیسی در پی دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: زمان پایان دادن به جنگ جاری در غزه و توسل به ندای عقل فرا رسیده است.

دفتر ریاست‌جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای نوشت: السیسی و وزیر خارجه آمریکا در مورد تلاش‌های آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردند.

السیسی بر خطر گسترش دامنه مناقشه در منطقه به‌گونه‌ای که تصور عواقب آن دشوار است، تاکید کرد.

بلینکن با مقام‌های مصر دیدار کرد

بیانیه دفتر ریاست‎جمهوری مصر می‌گوید: رئیس‌جمور مصر به بلینکن اطمینان داد که آتش‌بس باید آغازی برای به رسمیت شناختن بین‌المللی کشور فلسطین باشد.

در همین حال وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد: عبدالعطی در دیدار با بلینکن ابراز امیدواری کرد که مذاکرات شاهد تمایل اسرائیل برای توقف جنگ باشد.

بدر عبدالعاطی در دیدار با بلینکن گفت: آتش‌بس در غزه تنها راه کاهش تنش در منطقه است؛ امیدواریم دور مذاکرات شاهد تمایل اسرائیل برای توقف جنگ باشد.

همچنین بدر عبدالعاطی در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: ما به رایزنی با طرف آمریکایی در مورد موضوعات مختلف ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه بدون توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، احتمال تشدید اوضاع وجود دارد، تاکید کرد: موضع ما در مورد گذرگاه رفح قابل تغییر نیست.

وزیر خارجه آمریکا در نُهمین تور منطقه‌ای خود ابتدا وارد اراضی اشغالی شد و با اسحاق هرتزوگ و بنیامین نتانیاهو، رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیدار کرد.

سفر بلینکن به منطقه همزمان با برگزاری مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه صورت می‌گیرد.

در همین حال سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با اسکای نیوز مدعی شد: ما می‌خواهیم هر چه زودتر به جنگ غزه پایان دهیم.

این مقام آمریکایی بیان کرد: پیشنهاد جدیدی برای پر کردن خلأ‌های مذاکرات ارائه کردیم و آمریکا نگرانی‌های امنیتی مصر را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما