شناسهٔ خبر: 68282586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۹۴ درصد مالیات مودیان به احداث و بهسازی مراکز دولتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی مورد نیاز است و ۴۸ درصد از اعتبار مورد نیاز آن معادل ۳ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در طرح نشان‌دار کردن مالیات با انتخاب مودیان تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شاکررضا مریدی در جمع خبرنگاران  با اشاره به این که طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در 4 مرداد جاری به صورت رسمی رونمایی شد، گفت: اعتبار 202 پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مؤدیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص یافته است، که از این تعداد 175پروژه استانی و 27پروژه ملی است.

مریدی افزود: از میان 202طرح و پروژه در حال اجرا، 139پروژه، 100درصد از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان و با انتخاب خود آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 221هزار و 627مؤدی مالیات خود را در قالب فرم " تبصره ماده 100" و تعداد 21 هزار و 187 نفر محل هزینه کرد مالیات خود را در استان جهت تکمیل پروژه های در حال اجرا ارائه داده‌اند،گفت: بیشترین میزان اعتبار با بیش از 94 درصد معادل بیش از 38 میلیارد و 684 میلیون ریال و با مشارکت 251 مودی جهت احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: پس از احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی بیشترین میزان اعتبار با بیش از 88 درصد (معادل بیش از 274 میلیارد و 672 میلیون ریال ) با مشارکت 1900 مودی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری تخصیص داده شده است.

مریدی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته، مبنی بر مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی که می تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود؛ خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام حفاظت از محیط زیست با مشارکت 547 نفر و تامین اعتبار بیش از 87 درصد، صنعت و معدن با مشارکت یک هزار و 574 نفر و تامین اعتبار بیش از 86 درصد و توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری با مشارکت 2 هزار و 564 هزار نفر و تامین اعتبار بیش از 80 درصد به ترتیب بیشترین سهم مالیات استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: همچنین پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش با مشارکت 3 هزار و 202 نفر و تامین اعتبار بیش از 71 درصد و بهداشت و درمان با مشارکت 4 هزار و 883 نفر با اعتباری بالغ بر 53 درصد از طریق مودیان استان تخصیص اعتبار شده اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور در سال 1403 به حساب می‌آید، تصریح کرد: در طرح نشان دار کردن مالیات ها، کمترین میزان اعتیار اختصاص داده شده در استان مربوط به بخش آموزش عالی است که با مشارکت 499 نفر و اعتباری بالغ بر 15 درصد معادل 138میلیارد و 894میلیون ریال تخصیص داده شده است.

مریدی در مورد چگونگی تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمام استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/282

نظر شما