شناسهٔ خبر: 68274282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی؛

ماراتن وزرا با مجلس ؛ مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط، هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر دوشنبه آغاز شد.

در شش جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

همچنین در جلسه ششم، موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت به بیان سخنان خود پرداختند و نوبت سخنرانی وزیر پیشنهادی صمت به جلسه هفتم بررسی صلاحیت‌ها موکول شد.

پاک نژاد: شالوده اصلی برنامه‌ام پاسخگویی برای حل چالش‌های نفت و گاز است

محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: برنامه تقدیم شورای اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و منطبق با اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه هفتم تنظیم و ارائه گردیده است. آنچه می‌توان از وزیر انتظار داشت شناخت چالش‌های هر بخش و ارائه راهبردها و راه حل‌های اصلی برای تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت است.

وی افزود: شالوده اصلی برنامه ارائه شده توسط اینجانب بر پایه پاسخگویی و ارائه راه حل‌های مناسب برای چالش‌های پیش روی کشور در زمینه نفت و گاز است.

حبیب زاده: پاک‌نژاد اعتقادی به انتصابات رفاقتی ندارد

عزت الله حبیب زاده نماینده مرند و جلفا در حمایت از پاک نژاد پشت تریبون رفت.

وی اظهار کرد: مسئله بنزین و قاچاق سوخت از مشکلات عمده وزارت نفت است و ما در وزارت نفت متخصص می‌خواهیم و وزیری می‌خواهیم که کاردان باشد و کارآمد و وزیری می‌خواهیم که درون این وزارتخانه باشد و انتصابات رفاقتی برای وی جایگاهی نداشته باشد که پاک نژاد این ویژگی‌ها را دارد.

نصیبی: مبارزه با فساد از اهم برنامه‌های پاک‌نژاد است

امید نصیبی در موافقت با پاک نژاد پشت تریبون مجلس رفت.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد و ویژه خواری از اهم برنامه‌های پاک نژاد است و اعلام کرده است که در مدیریت خود استقلال دارد و به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست.

وی در ادامه، گفت: آقای پاک نژاد! شما قرار است در مجموعه‌ای کار کنید که مملو از جوانان پرکار، متعهد، علمی و متخصص است و امیدوارم با رأی بالا که مجلس به شما دهد، شاهد کادر پروری و کادرسازی از مجموعه جوانان در صنعت نفت باشیم.

عبداللهی: پاک‌نژاد مسیر پیشرفت را غیرسیاسی و پلکانی طی کرده است

اسفندیار عبداللهی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت پشت تریبون مجلس رفت.

وی بیان کرد: پاک نژاد در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است و تسلط حرفه‌ای و تخصصی به زبان انگلیسی دارد. وی متعلق به خانواده نفت و بدنه این صنعت است و مسیر پیشرفت را غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

توکل شوریجه: پاک‌نژاد فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است

غلامرضا توکل شوریجه در حمایت از وزیر پیشنهادی نفت صحبت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است و سابقه دارد که ۵۶ روز و به صورت شبانه روزی در جهت مهار فوران چاه فعالیت کرده بود و نیروهای تحت امر خود را ترک نکرده بود. امیدوارم همکارانم با وزارت نفت سیاسی رفتار نکنند.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی نفت

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

 

نظر کمیسیون انرژی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت

جلیل مختار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون انرژی درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس کمیسیون انرژی مجلس پس از بررسی‌های دقیق برنامه و پرسش و پاسخ نمایندگان عضو کمیسیون، برنامه وزیر پیشنهادی را دارای بهبود قابل توجه در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه تشخیص داد.

قالیباف: توزیع هر نامه‌ای در صحن مجلس باید با مجوز هیأت رئیسه باشد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز نسبت به توزیع برگه‌ای از سوی یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی بدون دریافت مجوز از هیأت رئیسه مجلس انتقاد کرد.

 

صالحی امیری از برنامه‌های خود دفاع کرد

سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس شورای اسلامی رفت.

فیاضی: اگر «صالحی امیری» در مورد جریان فتنه برائت جست به او رای دهیم

عبدالوحید فیاضی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: پزشکیان خدمت بزرگی به جریان انقلاب کرده و برای اولین بار است که دولت وفاق ملی را شکل داده است.

وی ادامه داد: امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است. اگر در مورد جریان فتنه برائت جست به او رأی دهیم.

قلاوند: همراهی با دولت به این معنی نیست که وزرا بی عیب هستند

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: نیازمند همراهی دولت و مجلس هستیم.

وی ادامه داد: همراهی با دولت به این معنی نیست که وزرا بی عیب هستند.

نجابت: سند ۲۰۳۰ در برنامه صالحی امیری پررنگ است

روح الله نجابت به‌عنوان مخالف صالحی امیری صحبت کرد.

نجابت با اشاره به کلی گویی صالحی امیری در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده، گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه خود تاکید زیادی بر سند ۲۰۳۰ کرده که همه ما از ابعاد نگران کننده آن باخبر هستیم.

وی یادآور شد: صالحی امیری در یک بازه زمانی کمتر از یک سال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که نتوانست توقعات را برآورده کند. رئیس جمهور بارها تاکید بر استفاده از متخصصان کرده است اما نمی‌دانیم که چرا صالحی امیری را برای این وزارتخانه معرفی کرده است. به واقع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک وزارتخانه مظلوم است که باید گرفتار مدیران سیاست زده و حیاط خلوت آنان شود.

رضایی: صالحی امیری مدیری تحولگرا نیست

ابراهیم رضایی در مخالفت با صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی صحبت کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیازمند یک مدیر تحولی است اما صالحی امیری هیچ شناختی از این وزارتخانه ندارد و در این شرایط قاعدتاً نمی‌تواند تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند. نباید به این وزارتخانه مهم به عنوان هدیه و دستمزد برای اعطا به افرادی خاص نگاه شود.

خدادادی: صالحی امیری سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد

زهرا خدادادی در حمایت از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی سخنرانی کرد.

وی اظهار کرد: همکاران محترم! سید رضا صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌نگرد، او به جای سلیقه به برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای رویکرد انسجام گرایی و گفتمان سازی و اجماع سازی دارد.

خدادادی افزود: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را انسداد فرهنگی می‌داند. او اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن با انقلابی بودن و اسلامی بودن نه تنها تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شود.

 

کاظمی: صالحی‌امیری همواره در مسیر انقلاب و ولایت بوده است

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان به‌عنوان موافق اول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخنرانی کرد.

وی اظهار کرد: به جهت آشنایی بیش از سه دهه از برادر عزیزم آقای صالحی امیری برای موافق با برنامه‌های او ثبت نام کردم و در خصوص دفاع از برنامه‌های او می‌گویم که به مرز پختگی و بالندگی رسیده است از حیث دانش و تجربه و حلم و علم در جایگاه رفیعی است. همواره در مسیر انقلاب و ولایت بوده است.

خضریان: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بود

علی خضریان به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی پشت تریبون رفت و نکات خود را بیان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صالحی امیری از عناصر فعال در فتنه ۸۸ بوده و در آن مقطع می‌گفتند از وی در برنامه‌های تلویزیونی دعوت به عمل نیاید و ما الان می‌خواهیم او را وزیری کنیم که صبح تا شب به تلویزیون بیاید؟ وی سوابق مالی خوبی هم ندارد و زمانی که در کمیته ملی المپیک بود، ریخت و پاش زیادی کرد.

سیاوشی: صالحی امیری راهکاری برای رفع مشکلات عشایر ارائه نداده است

اسماعیل سیاوشی به‌عنوان مخالف اول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی سخنرانی کرد.

وی عنوان کرد: وزرا باید برنامه داشته باشند تا به هدف برسند. بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی را بررسی کردم و از وی سوال کردم که چه برنامه‌ای برای عشایر دارد که پاسخ مشخصی نداد و راهکاری هم نداشت.

تایید صلاحیت صالحی امیری از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس

زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت سید رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش کمیسیون متبوع خود را قرائت کرد.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تأیید صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی اعضای این کمیسیون خبر داد.

مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت صالحی امیری برای تصدی وزارت میراث فرهنگی

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش کمیسیون متبوع خود را به عنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس قرائت کرد.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی سیدرضا صالحی امیری برای پست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت نکرد.

مومنی: ارتقای نقش و اثربخشی فعالیت‌های وزارت کشور باهمدلی امکان پذیر است

اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور در دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت و نکات خویش را بیان نمود.

وی اظهار داشت: وظایف و ارتقای نقش و اثر بخشی فعالیت‌های وزارت کشور جز با همدلی امکان پذیر نیست. این همدلی از امروز آغاز می‌شود و با قدرت تا آخرین روز ادامه می‌یابد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: در جلسات متعدد کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ام. قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر قوانین مصوب مجلس مبنای تمام اقدامات ما خواهد بود.

سیدحسن هاشمی آخرین موافق وزیر پیشنهادی کشور

سیدحسن هاشمی به‌عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور صحبت کرد.

پژمانفر: مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان از برنامه‌های اسکندر مومنی است

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات، در حمایت از مؤمنی پشت تریبون حاضر شد و نکات خود را بیان نمود.

وی گفت: علاوه بر این، هم‌خوانی سوابق اجرایی با این سمت هم به گونه‌ای است که ایشان در مقاطع مختلف در این زمینه کار کردند. دوست دارم نگاهی به جامعیت برنامه ایشان داشته باشید. مرکز پژوهش‌ها برنامه ایشان را برنامه جامعی بیان کرده است. مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی از برنامه‌های ایشان است.

وی افزود: موضوعات و چالش‌های زیست محیطی، برنامه‌های مدیریتی شهری از برنامه‌هایی است که ناشی از سوابق اجرایی ایشان است. مهم است ایشان نگاهی به اسناد بالادستی داشته باشند و به این مسائل توجه شده است.

باقری در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور سخنرانی کرد

حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با مؤمنی سخنرانی کرد.

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت

دقایقی پیش و با اعلام حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، امیر عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شده است.

همچنین بخشی از برنامه‌ها و صلاحیت اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور بررسی شد و ادامه بررسی آن به جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی موکول شد.

حجت الاسلام میرزایی در حمایت از مومنی سخنرانی کرد

حجت الاسلام محمد میرزایی در حمایت از مؤمنی پشت تریبون رفت و سخنان خود را بیان نمود.

صوفی اولین موافق وزیر پیشنهادی کشور

عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت کرد.

رئیس جمهور در صحن مجلس حاضر شد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

گودرزی به‌عنوان مخالف مومنی صحبت کرد

حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم علی‌گودرز به‌عنوان مخالف دوم وزیر پیشنهادی کشور پشت تریبون مجلس رفت.

پوردهقان اولین مخالف مومنی

مصطفی پوردهقان، نماینده مردم اردکان در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کردند

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون درباره بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

وی تصریح کرد: صلاحیت مؤمنی برای تصدی وزارت کشور از سوی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

کمیسیون امنیت ملی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کرد

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش این کمیسیون درباره صلاحیت و برنامه‌های سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کمیسیون پس از بررسی‌های خود، صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی را برای تصدی وزارت کشور تأیید کرد.

موافقت کمیسیون شوراها در مجلس با وزیر پیشنهادی کشور

ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سردار اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق سردار اسکندر مؤمنی، وی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت کشور دانستند.

صالحی برنامه‌های خود را تشریح کرد

سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت تشریح برنامه‌های خود، پشت تریبون مجلس حاضر شد و سخنان خود را بیان نمود.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف نداشت

هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت نکردند و مطابق با آئین نامه مجلس، موافقین وزیر نیز صحبت نکردند و سیدعباس صالحی پشت تریبون رفت.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه و صلاحیت سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانستند.

سیمایی صراف: برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است

حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی نمود.

وزیر پیشنهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: نمایندگان محترم چالش‌های آموزش عالی را شناسایی کرده‌اند و خوشبختانه بسترهای قانونی و حقوقی مناسبی برای برخی از این چالش‌ها طراحی کردند. همچنین قانون برنامه هفتم منابع و راهکارهای مناسبی را برای رشد و بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

بهرامی: وزیر پیشنهادی علوم با هر سه قوه ارتباط داشته است

محمد بهرامی سیف آباد به‌عنوان آخرین موافق سیامایی صراف پشت تریبون مجلس رفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به ارتباط قبلی با هر سه قوه که وزیر پیشنهادی علوم دارد و قوا را می‌شناسد؛ این یکی از راه‌های موفقیت تعامل قوا است. ایشان طبق شناخت می‌تواند موضوع خیلی از بدبینی‌ها را از دانشگاه خارج کند تا دانشگاه مکانی برای امید افزایی در جامعه باشد و ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون معرفی کند.

طاهری: برای موافقت با وزرای پیشنهادی نباید مخالفان آنان را پایین بکشانیم

مصطفی طاهری در جلسه نوبت صبح امروز مجلس و در تذکری شفاهی، گفت: در جلسه روز گذشته مجتبی ذوالنوری در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره نمایندگانی که در مخالفت با این وزیر صحبت کردند مطالبی را مطرح کرد و گفت که یکی از مخالفان رشته‌اش برق است و دیگری چون عضو کمیسیون کشاورزی است مخالفتشان قابل اتکا نیست.

وی ادامه داد: بله من هم دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترای رشته مهندسی برق خواندم و رتبه ۱۶ کنکور بودم و در دانشگاه شریف و امیرکبیر تحصیل کردم و ۴ سال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودم و رئیس کمیسیون بودم و با بیش از ۲۰ اندیشکده ارتباط دارم و تقریباً با اکثر انجمن‌های اصلی صنعت در ارتباط هستم و موضوعاتم را حتی با بخش خصوصی هماهنگ می‌کنم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: من نمی‌خواهم بگویم که رشته تحصیلی یا کمیسیون تخصصی آقای ذوالنوری چیست، اما ما برای دفاع از یک نفر لازم نیست منتقد یا مخالف ایشان را پایین بکشیم، بلکه باید راجع به برنامه‌های او صحبت کنیم.

گفتنی است، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه نوبت عصر روز گذشته صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف نکته خیلی مهمی را نگفتند، اظهار کرد: اگر قرار است مخالفان ما درباره توانمندی یا ناتوانی وزارتخانه تخصصی اظهار نظر کنند، آیا خودشان در آن ابعاد تسلط لازم را دارند؟ 

مرادی: سیمایی صراف معتقد است نیروی انسانی با انگیزه محرک توسعه است

احمد مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم سخنان خود را بیان نمود.

وی عنوان کرد: ایشان معتقد است نیروی انسانی با انگیزه می‌تواند محرک توسعه باشد. یقین دارد آسایش فکری یاوران علمی اعم از اساتید و دانشجویان نقطه عطفی است که نظام علمی نخبه ساز را فراهم کند. ان‌شاءالله از این پس شاهد مهاجرت نخبگان نباشیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سلامت روان کشور را گسترش دهیم. این نگاه می‌تواند حال مردم و اساتید و دانشجویان را خوب کند.

همتی: برنامه های سیمایی صراف سنجش‌پذیر نیست

عبدالحسین همتی سراپرده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی کرد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بسیار کیفی است و سنجش پذیر نیست در حالی که باید برنامه وی زمان بندی شده و مشخص باشد تا نمایندگان مجلس بتوانند بر عملکرد وی در صورت کسب رأی اعتماد، نظارت داشته باشند.

سراج: مخالف سیمایی صراف هستم چون به هیچ‌یک از هشت سوالم پاسخ نداد

محمد سراج در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر شد که بنده هشت سوال از ایشان پرسیدم اما به هیچیک از سوالاتم پاسخ نداد و به این دلیل با وی مخالفت کردم و اگر امروز به سوالاتم پاسخ دهد ممکن است نظرم درباره وی تغییر کند.

موحد: پزشکیان وفاق ملی را در عمل و در معرفی وزیرانش نشان داد

محمد موحد نماینده کهگیلویه به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: برادران و خواهران! قطعاً عمر نمایندگی من از همه شما بیشتر است، هفت دوره است که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و مراحل مختلفی را دیده اما شاهد مجالس متفاوتی بودم با رویکردهای مختلف، از اصلاح طلب و اصولگرا و معتقدم عنایتی که خداوند بزرگ در این دوران به ملت ایران با رهنمودهای رهبر عزیزمان نموده‌اند، بی‌بدیل است و جا دارد همه ما شکرگزار نعمت باشیم.

خاتمی: دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری جامعه است

سیدمسعود خاتمی، نماینده گلپایگان و خوانسار در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

وی عنوان کرد: نهاد دانشگاه در ایران در شکل جدیدش عمری بالغ بر یکصد سال دارد، چه از طریق افزایش آگاهی عمومی و چه از طریق تربیت نیروی متخصص در عرصه‌های گوناگون و سهیم بودن در چرخه دانش و فناوری و در رخدادهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی توانسته است نقش بسیاری در این سرزمین ایفا کند.

عباسی: سیمایی صراف حتی سابقه ریاست یک دانشکده یا دانشگاه را ندارد

علیرضا عباسی نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مخالفت با حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری صحبت کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی باید وزیر علوم شود که سوابق مدیریتی مرتبط و درخشان داشته باشد، در حالی که در سوابق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری حتی ریاست یک دانشکده و دانشگاه هم وجود ندارد. همچنین طی روزهای اخیر سوابق پژوهشی وی را جستجو کردم و فقط یک رزومه علمی در دانشگاه شهید بهشتی پیدا کردم. از طرفی دیگر وی فقط ۲۷ مقاله علمی داخلی، چند کتاب و تعداد انگشت شماری مقاله علمی خارجی دارد. این در حالی است که رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی خود گفته بود که در وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید افرادی باشند که رتبه علمی بالایی داشته باشند.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم

سید احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: پس از بررسی برنامه‌های سیمایی صراف، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی وی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آرا موافقت کرد.

اتابک: باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

در ابتدای جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد اتابک برای دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه ما با بهره مندی از متخصصین و انجمن‌ها و با شناخت چالش‌های مؤثر از شرایط بین المللی ترسیم شده است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقا تولید و با تکیه بر توان داخلی و توسعه و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت باشد.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

هفتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نظر شما