شناسهٔ خبر: 68269415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خبر داد،

اعزام ۱۲۴ نیروی امدادی و درمانی هلال احمر فارس به اربعین

شیراز- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: ۱۲۴ نیروی کارمند و داوطلب هلال احمر فارس برای خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی به عراق اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین درویشی با بیان اینکه هلال احمر استان فارس امسال نیز همانند سال گذشته به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در کشور عراق خدمت رسانی می‌کند، گفت: ۱۲۴ نیروی کارمند و داوطلب هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائرین اربعین حسینی به عراق اعزام و در شهر سامرا اقدام به راه اندازی درمانگاه نمودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تیم یاد شده در عتبات عالیات، ادامه داد: این تیم‌های درمانی شامل ۱۴ پزشک عمومی و تخصصی، ۸۳ نیروی پرستاری، فوریت‌های پزشکی، تکنسین‌های دارویی، نیروهای پشتیبانی، خدماتی، امدادگران و نجات گران کادر و داوطلب نیز به ارائه خدمت در این درمانگاه مشغول می‌باشند.

درویشی در ادامه به اعزام ۱۰ دستگاه خودرو آمبولانس و امدادی به همراه تکنسین فوریت‌های پزشکی اشاره و افزود: این خودروها با هدف کمک به درمانگاه‌های هلال احمر در کشور عراق و انتقال بیماران به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

وی افزود: فعالیت نیروهای تخصصی حوزه ارتباطات این جمعیت در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ستاد جمعیت هلال‌احمر در دو محور طریق الحسین و شهر نجف اشرف از دیگر خدمات این جمعیت در اربعین امسال می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تصریح کرد: همه عوامل و نیروهای امدادی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری مستقر در مسیرهای مواصلاتی زائرین در سراسر استان به صورت آماده‌باش درآمده‌اند.

نظر شما