شناسهٔ خبر: 68252475 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ترسناک‌ترین پل معلق دنیا

پل معلق دنیا که در ارتفاع ۳۰۰ متری بالای رودخانه دادونگ در شهر چونگ‌چینگ چین نصب شده، به‌ ترسناک‌ترین پل دنیا معروف شده است. ظاهر این پل، آن را ترسناک و ناایمن نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

از چند سال گذشته تاکنون تصاویر ویدیویی متعددی از عبور وسایل نقلیه سنگین از روی پل معلقی بالای رودخانه دادونگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. این پل که ۲۴۰‌ متر طول دارد و بسیار باریک به نظر می‌رسد، یکی از شگفتی‌های ترسناک مهندسی است.

این پل بدون برج و پایه است و برای تحمل وزن وسایل نقلیه تا ۴۵ تن، فقط به ۴ کابل فولادی متکی است. عرض این پل فقط ۱۲ متر است و فقط یک وسیله نقلیه از روی آن می‌تواند عبور کند و علی‌رغم وجود شبکه‌های ایمنی اطراف پل، یک اشتباه کوچک می‌تواند فاجعه‌بار باشد. حرکت روی این پل در شرایط عادی به‌اندازه کافی دشوار است، اما تصور کنید، یک روز پرباد گذارتان به این پل بیفتد، در آن صورت با چالش سخت‌تری روبه‌رو خواهید شد.

ترسناک‌ترین پل معلق دنیا

خوشبختانه، این پل معلق،‌ پروژه‌ای موقتی است تا با کمک آن به سرانجام رساندن سازه‌ای حتی چشمگیرتر از این پل آسان‌تر شود. درواقع مهندسان چین در حال ساخت پل دو قوسی شوانگ‌بائو روی رودخانه‌های «دادونگ» و «شیاهیگو» هستند و کارگران برای رسیدن به کوه کوچکی که تکیه‌گاه‌های قوس مرکزی این پل روی آن قرار می‌گرفت، به پل کوچکتری نیاز داشتند و این پل معلق برای این کار ساخته شد.  

پل شوانگ‌بائو در صورت تکمیل شدن، به بزرگترین پل دوقوسی دنیا تبدیل می‌شود.

ترسناک‌ترین پل معلق دنیا

منبع خبر آنلاین
انتهای پیام/

نظر شما