شناسهٔ خبر: 68250027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عراقچی:

فیلمی که ثابتی از من پخش کرد، برایم سند افتخار است + فیلم

سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه به فیلمی که امیرحسین ثابتی، نماینده تندروی مجلس از او در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پخش کرد، واکنش نشان داد و آن را سند افتخار خود دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، سید عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه در پاسخ به انتقادات امیرحسین ثابتی، نماینده تندروی مجلس گفت: فیلمی که از بنده در مجلس پخش شد جای تعجب داشت، این فیلم سند افتخار من است، چون نگفتم که آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود.

وی افزود: در جمله آخر در فیلم گفتم ترامپ توان ندارد که برجام را از بین ببرد که همین اتفاق هم افتاد. بعد از خروج ترامپ از برجام، آمریکا براساس مفاد خود برجام دو بار در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد که در تاریخ بی‌سابقه بود.

وزیر پیشنهادی امور خارجه تاکید کرد: به قانون اقدام راهبردی مجلس پایبند بوده‌ام و این را در عمل در مذاکراتی که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم انجام شد، نشان داده‌ام. سیاست احیای برجام توسط دولت شهید رئیسی نیز ادامه پیدا کرد و آقای باقری کنی در مذاکرات خودشان، دو بار تا آستانه توافق هم پیش رفتند. البته به دلایلی که بنده نمی‌دانم، به توافق نهایی نرسیدند.

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است که در نوبت عصر نیز ادامه پیدا کرده است.

در جلسه صبح امروز مجلس، امیرحسین ثابتی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه، سخنان تندی را علیه عباس عراقچی مطرح کرده بود.

volumeVideo: 6.32M | durationVideo: 00:03:55
کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما