شناسهٔ خبر: 6822883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جشنواره‌ای به بزرگی شهر برای شادی

اینجا برج میلاد است؛ آسمان آبی با تکه های ابر سفید در بلندای برج بهترین تصویری است که در نگاه هر ناظری قاب می شود. با کمی چرخش دید محوطه برج با حضور مردم که در حال بازی های گروهی و ورزش ها و مسابقه های کوچکی مثل «فوتبال دستی» هستند، شگفتی این محیط را چندین برابر می کند. بهره مندی از این محیط کار دشواری نیست، تنها کافی است در گرمای مرداد تهران اینجا باشید تا خنکای نسیم برج را با یک بغل شادی و نشاط احساس کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش عاتدال، در حالی که به ارتفاع برج نگاه می کنی، خیلی زود صدای خنده کودکانه ناخودآگاه تو را به پایین برج می کشاند. گویی برج میلاد می خواهد دست همه را بگیرد و به یک بازی کودکانه ببرد. بله اینجا «جشنواره شهر نشاط» است. حالا این شهر کوچک  شهروندانی دارد نه فقط از پایتخت که حتی گردشگران خارجی و مردم دیگر شهرهای کشور هم شهروند آن شده اند شاید برای اینکه خنده و شادی می تواند زبان مشترک همه باشد.

«جشنواره شهر نشاط» با اجرای برنامه های متنوع برای گروه های سنی مختلف با هدف ایجاد سرگرمی و نشاط برای اعضای خانواده ایرانی در حال برگزاری است و در مدت برگزاری تا 16 مرداد ماه اقشار و آحاد مختلف شهر همچنین گردشگران و هموطنان دیگر شهرهای ایران زمین را که در تهران حضور دارند در محوطه برج میلاد گردهم می آورد. این جشنواره خانواده محور با توجه ویژه به کودکان و نوجوانان شرایط شادی و تفریح را برای آینده سازان فردا و والدینشان همزمان با ساده ترین وسایل ورزشی محیا کرده است.

وارد محوطه برج میلاد که می شوی، بادبادک های رنگی و آسمان آبی برج کم کم با غروب خورشید به ساعت دیگری از شهر گره می خورد و شما را همچوت دیگر مردم پایتخت به شادی دعوت می کند.

میزبانی جشنواره شهر نشاط یک میزبانی ساده اما دلچسب است تا شما باشید و خانواده و همه با هم یک جمع شاد و خندان. باید بود و خندید و شکر خدا کرد که لبخند و شادی هدیه او به همه انسان هاست. برج میلاد با فراهم آوردن فضای کافی بهره مندی از این موهبت الهی را به مردم یادآور می شود. قرار است این جشنواره از دلچسب ترین گردهمایی شهرمان باشد و با هم شهر نشاط را بسازیم تا این شهر نه فقط در کوهپایه های برجی با عظمتی به نام میلاد که در پهنه پایتخت کشورمان گسترده شود و همه ما از طلوع خورشید ساکن شهر نشاط باشیم و در هر غروب وعده دیدار خود را در کنار این سازه بزرگ بتونی تازه کنیم.

هرچه بیشتر خورشید پایین می آید گروه های مردمی متراکم تر و بیشتر می آیند مثل مهمانی مادر بزرگ ها که هم دایی ها و خاله های آدم کم کم با عروس و دامادهای خود می آیند اما بیشتر از هر چیزی این نوه های فامیل است که مورد توجه است شاید همین بچه های کوچک بیشترین انگیزه را به بزرگترهای فامیل می دهند که با وجود مشغله های ریز و درشت باز بیایند و گردهمایی فامیلی را برپا کنند و الان در برج میلاد همین گردهمایی های فامیلی برپاست که شاید دقت کنی و ببینی که نوه عموی خودت هم اینجا باشد، بیا و ببین که از این همه خنده جا نمانی.

اینجا کلی خاطره تازه شده که برای من و تو هم جالب است . اینکه از نزدیک شخصیت های نمادین برنامه قدیمی و خاطره انگیز «چاق و لاغر» را ببینیم که دارند اینجا مرتب با مردم عکس سلفی می گیرند و کلی طرفدار پیدا کرده اند به طوری خودشان هم سر ذوق آمده اند و با مردم در حال بازی و ورزش های گروهی سر شوخی را باز می کنند و با مسلسل پلاستیکی غافلگیرشان می کنند.

کلی غرفه های ورزشی و تفریحی هم اینجا برپاست که طرفدارهای زیادی هم دارد اما یک غرفه متفاوت با اسباب بازی نگاه هر کودکی را به سمت خودش می کشد اما نه برای خرید یک اسباب بازی جدید که برای هدیه یکی از اسباب بازی های کودکانه تا این هدیه های رنگارنگ از طرف بچه های شهر برسد به دست آن بچه هایی که دوست دارند اسباب بازی داشته باشند اما از این علاقه مندی های خود دور ماندند.

اینجا بچه ها یاد می گیرند که از مالکیت های کوچک خود که البته برای خودشان خیلی بزرگ است بگذرند و اسباب بازی های خود را برای اهداء به کودکان نیازمند هدیه دهند که این خود برای دنیای کودکی آنها خیلی هم بزرگ است.

این کودکی ها و این درس های کوچک بزرگترهای شهر ما را در سالهای نه چندان دور می سازد آن وقت است که شهر شاد کوچک ما در کوهپایه های برج میلاد به وسعت دشت تهران و سراسر ایران زمین بزرگ می شود و عظمت می گیرد.

 

نظر شما