شناسهٔ خبر: 68215897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر دفاع:

عمق اثربخشی کشور با سلاح‌های بومی افزایش یافته است 

رشت-ایرنا- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز عمق اثر بخشی کشور با سلاح‌های بومی بسیار افزایش پیدا یافته است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت بمناسبت در پیش بودن ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی افزود: امروز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی سلاحهایی که در بخش هوایی استفاده می‌شوند به مراتب کوبنده‌تر و با عمق نفوذ بسیار بالا قابلیت انجام عملیات بسیار گسترده را دارند.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر در صنعت دفاعی رشد ۴۰۰ درصدی داشتیم و این موضوع را دشمنان بیش از خودمان اطلاع دارند.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ۱۹ هزار مستشار در نیروی هوایی کشور حضور داشتند؛ بعد از انقلاب نیروی هوایی ثابت کرد نیازی به آنان ندارد.
خواجه فرد با بیان اینکه تحریم پدیده بسیار محدود کننده‌ای است و حتی کشورهای پیشرفته هم با آن مشکل پیدا می کنند، افزود: اما امروز کجا هستیم ؟ امروز اگر جمهوری اسلامی بخواهد عملیاتی چون کمان ۹۹ که عملیاتی صرفا بازدارنده بود را انجام دهد با ناوگان بومی خود که بدست جوانان مملکت طراحی و ساخته شد، پشتیبانی می شود.
وی ادامه داد: امروز دنیا در عملیات وعده صادق شاهد عملیاتی تقریبا آشکار با سلاح هایی بود که در سپاه پاسداران ساخته می شوند سه وسیله موشک های کروز، پهبادهای انتحاری و موشک های بالستیک .
خواجه فرد افزود : این یعنی امروز دست جمهوری اسلامی به رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی می رسد و در زمانی که تدبیر باشد قطعا هر جا که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان فرمانده ما اراده کنند قطعا با خاک یکسان خواهد شد.
وی ادامه داد: صنعت دفاعی ما که امروز به این بلوغ رسیده قطعا برای دفاع از کشور عزیز و مرزهای گسترده ماست؛کشوری که قرار نیست به شرق و غرب وابسته باشد، اما در صورتی که حتی محور مقاومت و مرزهای اسلام تهدید شود ما حضور داریم و این حضور بسیار جهان شمول و آشکارشده است.
وی افزود: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که زنان و کودکان بی دفاع و بی سلاح غزه مورد تهاجم قرار گرفته اند؛ این دنیا نیازمند آن است حداقل برای دفاع از خود ما بیش از آنچه تا کنون انجام دادیم در صنعت دفاعی کار انجام دهیم و همه این سلاح ها ابتدا برای امنیت و آسایش کشور بکار گرفته شود و این قابلیت‌ها همواره در فرایند ارتقاء است.

نظر شما