شناسهٔ خبر: 68215173 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیته دارت استان اصفهان خبر داد

برگزاری اردوی تیم ملی دارت در اصفهان/ تیم ملی در راه مسابقات آسیایی

رئیس کمیته دارت استان اصفهان با اعلام خبر میزبانی اصفهان از اردوی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیا گفت: دارت یک رشته ورزشی حرفه‌ای است و جایگاه بالاتری نسبت به آنچه تصور می‌شود، دارد.

صاحب‌خبر -

رضاامیر شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری سومین دوره اردوی تیم ملی دارت در اصفهان اظهار کرد: این اردو با حضور ۱۶ نفر که شامل پنج نفر از اعضای کادرفنی و یازده بازیکن (شش مرد و پنج زن) بود از بیست‌وچهارم مرداد به میزبانی استان اصفهان برگزار شد و تا امروز نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از بین یازده نفر شرکت کننده هشت نفر برای مسابقات آسیایی که در آبان به میزبانی چین تایپه برگزار خواهد شد انتخاب می‌شوند.

رئیس کمیته دارت اصفهان با اشاره به رقابت‌های آسیایی تصریح کرد: در این اردو حسین اعرابی نماینده اصفهان بود که برای مسابقات آسیایی نیز انتخاب شد و به عنوان کاپیتان تیم را هدایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی مسابقات آسیایی تا این لحظه برای ایران ابلاغ نشده است و تنها از مکان برگزاری آن اطلاع داریم.

برگزاری اردوی تیم ملی دارت در اصفهان/ تیم ملی در راه مسابقات آسیایی

شهنوازی در تشریح برگزاری اردو خاطر نشان کرد: در اردوها میان شرکت کنندگان مسابقه برگزار می‌شود و بازیکنان بر اساس ملاک‌هایی که مربی در نظر می‌گیرد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نحوه میزبانی اردو به این صورت است که یک استان به صورت داوطلبانه و بر اساس تعداد نماینده‌ای که در اردو دارد درخواست خود را به فدراسیون ارسال می‌کند و فدراسیون نیز پس از بررسی شرایط استان میزبان را انتخاب خواهد کرد، یکی از دلایلی که موجب شد اصفهان به عنوان میزبان این دوره انتخاب شود این بود که اصفهان به نوعی در مرکز کشور قرار داشت و رفت و آمد برای افراد حاضر در اردو آسان بود.

رئیس کمیته دارت استان اصفهان با اشاره به حرفه‌ای بودن رشته دارت یادآور شد: دارت یک رشته ورزشی حرفه‌ای است و جایگاه بالاتری نسبت به آنچه تصور می‌شود، دارد.
عموم مردم گمان می‌کنند دارت ورزشی است که در آن تنها پرتاب به سمت صفحه انجام می‌شود، اما دارت یک ورزش نقطه‌زنی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تلاش کرده‌ایم این رشته ورزشی را در اداره‌های دولتی توسعه بدهیم و در سنین پایین نیز استعدادیابی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا دارت را توسعه دهیم چراکه این رشته ورزشی موجب پویایی ذهن می‌شود.

برگزاری اردوی تیم ملی دارت در اصفهان/ تیم ملی در راه مسابقات آسیایی

به گزارش ایمنا، سومین دوره از اردوی تیم ملی دارت از بیست‌وچهارم مرداد تا بیست‌وششم مرداد به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

نظر شما