شناسهٔ خبر: 68214524 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ایرانی بخوانیم- ۴۱

در ستایش خندیدن

کتاب «حباب‌های خنده» از انتشارات قصه و داستان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا به نظر می‌رسد همان‌قدر که سلام واجب است، لبخند هم اهمیت دارد. اصلی‌ترین چیزی که در طول زندگی مورد نیاز آدم است، حتی اگر هزار سال هم عمر کرده باشد، خنده است. خنده پیامد لبخند است و دوستی پیامد لبخند و خنده.

کتاب «حباب‌های خنده» به قلم شکوه قاسم‌نیا و تصویرگری میترا چرخیان از انتشارات قصه و داستان، یک جلد از مجموعه «کودک دوره اول» است. این کتاب، شامل داستان‌های کوتاه به‌هم‌پیوسته با عنوان‌های مختلف درباره خندیدن و نقش آن در زندگی امروز است که درگیر کمبود زمان و عجله است. این داستان فارسی برای گروه سنی «ج» در ژانر تخیلی نوشته شده است.

«ماجی»، کلاه حصیری بنفشش را روی سرش می‌گذارد، کفش رنگین‌کمانی‌اش را می‌پوشد و چتر سفیدش را برمی‌دارد تا زیر آسمان شهر «پوتی‌پوت» قدم بزند. او از خانه هفت‌طبقه‌اش که زیرِ زمین بود، خارج می‌شود، هوا ابری است و چند گلبرگ کوچک یاس روی چتر ماجی می‌چکد. او ۱۲۳ قدم جلوتر می‌رود تا به مغازه آقای «سوسو» برسد. آقای سوسو یکی از آدمک‌های بادکنکی شهر «پوتی‌پوت» است که صاحب یک مغازه می‌باشد. او در مغازه‌اش فقط یک جنس برای فروش دارد و آن «حباب خنده» است.

انتشارات قصه و داستان، کتاب «حباب‌های خنده» به قلم شکوه قاسم‌نیا و تصویرگری میترا چرخیان را در ۱۴۳ صفحه و به بهای ۷۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۹ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

نظر شما